بررسی آموزه‌های قرآنی از اندیشه امام جواد(ع) در برنامه اشراق رادیو قرآن
کد خبر: 3220824
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

بررسی آموزه‌های قرآنی از اندیشه امام جواد(ع) در برنامه اشراق رادیو قرآن

کانون خبرنگاران نبأ/ امیرمحسن سلطان‌احمدی: ویژه برنامه اشراق با هدف بررسی آموزه‌های قرآنی از اندیشه امام جواد (ع) روزهای ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌ماه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، ویژه‌‌برنامه اشراق که کاری از گروه اندیشه و فرهنگ قرآنی رادیو قرآن است؛ روزهای 8، 9 و 10 اردیبهشت‌ماه به بررسی آموزه‌های قرآنی از اندیشه امام جواد(ع) و روش‌شناسی تفسیری ایشان می‌پردازد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، در بخش اول این برنامه که سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه پخش می‌شود مقدمه‌ای درباره شخصیت امام جواد(ع) به‌ویژه شخصیت قرآنی ایشان و کلیات آموزه‌های قرآنی و اندیشه امام جواد(ع) و رویکرد تفسیری امام جواد(ع) و همچنین رویکرد کلامی آن حضرت عنوان خواهد شد.

در برنامه روز 9 اردیبهشت‌ماه نیز به بحث تفسیر قرآن به قرآن، تفسیر قرآن به سنت و روایت و تفسیر عقلی و اجتهادی امام جواد اشاره می‌شود. همچنین برنامه روز 10 اردیبهشت‌ماه نیز به تفسیر مجملات قرآن و تفسیر مفردات قرآن و اشارات قرآنی (آیه 73 سوره انفال) و استشهادات امام جواد(ع) (آیه 32 سوره مبارکه نساء و آیه 67 سوره زخرف) اختصاص خواهد داشت.

برنامه اشراق به کارشناسی عباس تقویان، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، تهیه‌کنندگی مونا توسلی و با اجرای رضا خضرایی از ساعت 21:25 به مدت 35 دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

captcha