فعالیت فرهنگی جزو شاکله اصلی جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3154520
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
خلیلی:

فعالیت فرهنگی جزو شاکله اصلی جهاددانشگاهی است

گروه اجتماعی: سرپرست جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری فعالیت فرهنگی را شناسنامه این نهاد دانست و گفت: انجام فعالیت فرهنگی جزو شاکله و شالوده اصلی جهاددانشگاهی محسوب می‏شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی، سرپرست جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فعالیت گسترده جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی به بیان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این نهاد پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی در عرصه‎های مختلفی همچون پزشکی، سلامت، کشاورزی، پژوهش و انجام تحقیقات علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی در دو قالب کوتاه مدت و دانشگاهی خدمات چشمگیری ارائه داده است.

وی جهاددانشگاهی را پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه دانست و گفت: جهاددانشگاهی با هدف پیاده سازی اهداف و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌ها تشکیل شد.

خلیلی انجام فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های تحقیقاتی را جزو نخستین ماموریت‌های واگذار شده به این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی طبق فرموده مقام معظم رهبری مولود انقلاب است برهمین اساس انجام فعالیت فرهنگی جزو شاکله و شالوده اصلی فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود.

خلیلی افزود: باور و اعتقاد ما این است که اگر جهاددانشگاهی از هویت و شناسنامه اصلی‌اش که کار فرهنگی است فاصله بگیرد به طور قطع دیگر اقدامات و فعالیت‌ها در این مجموعه رنگ و بوی جهادی نخواهد داشت.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری دانشجویان ایران، مرکز افکارسنجی دانشجویان و مرکز علمی فرهنگی دانشجویان را به عنوان شش ماموریت‎ اصلی حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برشمرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی«حیات مطهر» با هدف‌گذاری باز بررسی اندیشه‌ها و آرای شهید مطهری توسط جهاددانشگاهی استان به همت معاونت فرهنگی این واحد خبرداد و افزود: برای برگزاری این جشنواره ملی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور نیز ماموریت همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان را دارند.

captcha