ضعف استراتژی در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس
کد خبر: 3007479
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
در گفت‌وگو با صحرایی مطرح شد:

ضعف استراتژی در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه: یکی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس معتقد است که تعریفی از نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس در کشور نداریم و با ضعف برنامه‌ریزی درازمدت و استراتژی خاص در این حوزه مواجه هستیم.

اکبر صحرایی، نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: تعریفی از نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس در کشور نداریم و با ضعف برنامه‌ریزی درازمدت و استراتژی خاص در این حوزه مواجه هستیم. 

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه ادبیات حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در یک سال گذشته رشد قابل قبولی نداشته است و تنها با تلاش‌هایی مقطعی بدون استراتژی و هدف‌گذاری خاص روبرو بوده‌ایم.

نویسنده «حافظ هفت» با اشاره به مسائل اقتصادی نشر از جمله گرانی کاغذ و بالا رفتن قیمت کتاب گفت: حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در سال‌های اخیر تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گرفته است؛ ضمن اینکه با تعطیلی برخی جشنواره‌های دولتی و خصوصی این حوزه روبرو شدیم.
صحرایی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت فعلی باید نگاه حرفه‌ا‌ی‌تری به ادبیات دفاع مقدس داشته باشیم، افزود: حوزه دفاع مقدس در یک سال اخیر با نوسانات زیادی مواجه شد و اکنون تعریفی از بخش‌های نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حمایت از نویسندگان و ناشران این حوزه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به اتخاذ استراتژی و یک برنامه متقن با حمایت‌های خاص اقدام شود، افزود: سال 93 مجال کافی برای پرورش ظرفیت‌های خوب نویسندگان جوان حوزه دفاع مقدس فراهم نشد و امیدواریم سال آینده این روند بهبود یابد.
صحرایی معتقد است برای بهبود وضعیت فعلی باید حمایت‌های معنوی و مادی نهادهای مختلف از حوزه دفاع مقدس افزایش یابد.

captcha