جشنواره فجر باید با سلیقه تماشاگران همراه شود/ بارها به حوزه‌های علمیه رفتم
کد خبر: 2797297
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
محسن کیایی:

جشنواره فجر باید با سلیقه تماشاگران همراه شود/ بارها به حوزه‌های علمیه رفتم

گروه هنر: بازیگر فیلم «خط ویژه» گفت: جشنواره فجر زمانی موفق خواهد بود که در آن سلیقه تماشاگران لحاظ شود.

محسن کیایی، بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه برگزاری جشنواره سی و سوم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: سینما از نگاه من بر مخاطب استوار است. برای همین نادیده گرفتن تماشاگر در سینما نوعی توهین به تماشاچی است. برای همین از زمانی که یک طرح برای من و بردارم (مصطفی کیایی کارگردان سینما) شکل می گیرد مهمترین فاکتور مورد نظرمان، سلیقه تماشاچی است.

وی افزود: اینکه می‌شنویم یک فیلم تماشاچی خاص دارد اصلا برای من قابل درک نیست، چون نمی‌توان سینما را محدود به عده ای خاص کرد. در ضمن فیلمی که تنها بتواند یک نوع نگاه را جذب کند کاری ضعیف است، زیرا مشخصه یک کار خوب همه فهم بودن آن کار است.

بازیگر فیلم «ضد گلوله» اذعان کرد: البته نمی خواهم سبک و سیاق خاصی را در سینما محکوم کند، چون بسیاری از فیلم های جشنواره بوده اند که توانسته اند با توده مردم ارتباط برقرار کنند. برای نمونه از «جدایی نادر از سیمین» نام می برم که در تمامی جشنواره های خارجی افتخار کسب کرد و در داخل نیز تماشاگران بی شماری را به سمت خود کشاند.

کیایی درباره تنوع ژانر در جشنواره گفت: اینکه در جشنواره فجر ما ژانرها مختلف وجود داشته باشد اتفاقی کاملا مثبت است که باید حمایت شود، زیرا سینما تنها با تنوع و رنگانگی است که می تواند در جذب تماشاگر موفق باشد. درباره جشنواره این دوره نیز هنوز زمان برای قضاوت زود است، اما همین اندازه می دانم که هیئت داوران برای انتخاب آثار گوناگونی را مد نظر قرار داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تجربه حضور در «پرده‌نشین» گفت: برای من به شخصه قابل پیش بینی نبود که تماشاگر تا این اندازه از این کار استقبال کند، اما معتقدم کارگردان با انتخاب‌های صحیح خود به ویژه فرهاد آئیش و هومن برق نورد یک جسارت قابل تحسین انجام داد، چون هر کارگردانی حاضر به چنین ریسکی نیست.

وی درباره نقش خود چنین گفت: من تا به حال نقش یک روحانی را ایفا نکرده بودم، اما در این کار، برای اینکه بتوانم نقش را کاملا درک کنم بارها به حوزه‌های علمیه رفتم و طلاب بسیاری گفت و گو کردم. در ضمن هدایت و آشنایی کارگردان به من کمک کرد تا نقش را به خوبی ایفا کنم.

کیایی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر در انتهای سخنانم تاکید می‌کنم که سینما و تلویزیون نیازمند کار خوب است و این مهم هم تنها با تکیه بر فیلمنامه و عوامل خوب حاصل می شود. در چنین شرایطی مطمئن باشید مردم نیز از کارهای نمایشی استقبال خواهند کرد.

captcha