حکومت مقدمه‌ای برای اجرای احکام اسلام است
کد خبر: 2795059
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
امام‌جمعه تربت‌جام:

حکومت مقدمه‌ای برای اجرای احکام اسلام است

کانون خبرنگاران نبأ/ فرزاد رشتی: حجت‌الاسلام موسوی‌فر ضمن گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: احکام اسلام بدون حکومت و قدرت قابل‌اجرا نیست.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در این دیدار امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام با تبریک سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: روز۱۲ بهمن بسیار خاطره‌انگیز و باعظمت است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فر افزود: تمام انبیا(ص)، پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند زیرا احکام اسلام بدون حکومت و قدرت قابل‌اجرا نیست. احکام الهی برای اجرا نیازمند قدرت اجرایی و یک حکومت اسلامی دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) با توجه به مبانی اسلام در دوران ۱۴ سال تبعید در نجف زیربنای حکومت اسلامی را استنباط و کتاب ولایت‌فقیه را چاپ کردند.

موسوی‌فر تأکید کرد: امام خمینی(ره) به تکلیف عمل کردند و حکومت اسلامی را برمبنای احکام دین تشکیل دادند و حکومت را مقدمه‌ای برای اجرای احکام اسلام می‌دانست، راه و مسیر را باور داشت و هیچ مانعی امام را از مسیر حق نتوانست جدا کند.

وی اضافه کرد: امام(ره) همراه انس با قرآن و نماز، کاملا مطیع خدا بود و از ترس خدا شب‌زنده‌دار بود و روزها در مقابل استکبار می‌ایستاد. عبادت، توسل، زیارت و ترحم امام در نجف، تهران و قم برای همگان الگو و سرمشق است.

موسوی‌فر در پایان گفت: پیروزی انقلاب مدیون خون شهدا و ایثارگران است. مدیران اجرایی مسئولیت خطیری بر دوش دارند و باید امانت‌دار صادق برای نظام اسلامی باشند.

captcha