تضییع ارزش‌های اسلامی در عصر مدرن توسط مدعیان تمدن/ اهتمام غرب در تقابل با فرهنگ انقلاب
کد خبر: 2793812
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
رضایی اظهار کرد:

تضییع ارزش‌های اسلامی در عصر مدرن توسط مدعیان تمدن/ اهتمام غرب در تقابل با فرهنگ انقلاب

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است، گفت: در عصر مدرن امروزی، مشاهده می‌‌کنیم که ارزش‌ها زیر پای کسانی که مدعیان تمدن هستند، پایمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 12 بهمن در مراسم نمادین ورود امام(ره) که در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد، گفت: در 36 سال پیش در چنین روزی جوانان و نوجوانان و مردم متدین کشور ما منتظر ورود امام(ره) بودند و دغدغه آن‌ها این بود که آیا پرواز امام(ره) بر زمین خواهد نشست یا اینکه حاکمیت زمان از نشستن هواپیمای امام جلوگیری می‌کند.

استقبال از امام(ره)؛ باعظمت‌ترین استقبال طول تاریخ بشری

وی افزود: در آن مردم از نقاط مختلف کشور اسلامی به تهران آمده بودند تا بزرگترین، وسیع‌ترین، گسترده‌ترین و با عظمت‌ترین استقبال تاریخ بشری را از امام و رهبر خود داشته باشند.

رضایی بیان کرد: نسل اولی‌های انقلاب به یاد دارند که امام(ره) در سخنرانی بهشت زهرا فرمودند «من دولت تعیین می‌کنم؛ من به کمک و با پشتیبانی مردم دولت تعیین می کنم یعنی امام(ره) از ابتدای انقلاب متکی به مردم، انقلاب خود را آغاز و رهبری می‌کند و همیشه مردم را به عنوان بزرگترین نیرویی که باید انقلاب را به وجود بیاورد، تداوم بخشد و تصدیق کند، یاد کرده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس اظهار کرد: امام(ره) انقلاب خود را مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی، قانون قرآن و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز می‌کند و امروز که دنیا در عصر جدیدی به سر می‌برد و در واقع به عنوان عصر مدرن از آن یاد می شود مشاهده می‌کنیم که ارزش‌ها زیر پای کسانی که مدعیان تمدن هستند، پایمال می‌شود.

تمام تلاش تمدن غرب، مبارزه با فرهنگ  انقلاب اسلامی است

وی اظهار کرد: دشمنان و مدعیان تمدن بعد از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی در زمانی که این حرکت را به عنوان یک حرکت سیال توفنده و شعار را به عنوان یک شعاری که همه عالم و دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده، در هراسند و تمدن غرب به فکر است به شکلی با فرهنگ انقلاب اسلامی ما مبارزه کند.

رضایی عنوان کرد: در جنگ گرم 8 سال در برابر این ملت سخت‌ترین جنگ را تحمیل کردند و مدرن‌ترین تجهیزات در اختیار دشمن ما قرار گرفت اما جلوی انقلاب و حرکت آن را نگرفتند و امروز به این فکر افتادند که با جنگ سرد و تبلیغاتی و ناکارآمد جلوه دادن اسلام و مکتب شیعه به این فکر هستند که با انقلاب مبارزه کنند.

اهانت به ساحت پیامبر(ص) به دلیل ناتوانی در برابر تمدن اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه به اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که تمدن غرب خود را ناتوان در برابر تمدن اسلامی و فرهنگ شیعی می‌داند و دست به کار می‌شود تا به شکلی چهره اسلام و پیامبر مکرم(ص) و قانون قرآن را خدشه‌دار کند.

وی با یادآوری اینکه این نخستین باری نیست که چنین اقدامات سخیفی را انجام می‌دهند، گفت: بارها استکبار، استعمار و غربی‌ها این حرکت موهون را انجام داده‌اند اما دیدیم که مسلمانان در سراسر دنیا چگونه در برابر این موضع ایستادند و حقانیت اسلام، قرآن و قانون اسلام که به عنوان جامع‌ترین قانون برای بشریت می‌تواند حرف داشته باشد، به دنیا معرفی کرد.

طنین نوای عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی در دنیا در سایه پروژه‌های اسلام‌ستیزی دشمنان

رضایی اظهار کرد: دشمنان گمان می‌کنند با این کار می‌توانند چهره پیامبر(ص)، قرآن و اسلام را لکه‌دار کنند اما چنان صدای اسلام‌خواهی و عدالت خواهی مسلمانان در سراسر جهان بلند شد که یک بار دیگر کارآمدی اسلام و قرآن بر همه بشریت تبین شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در بخش دیگری از سخنان خود به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب در پذیرش اسلام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی با تمام دنیا و جوانان صحبت کردند و چه موجی در غرب در بین جوانان و روشنفکران به‌وجود آورد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این پیام جوانان دنیا را دعوت کردند به اینکه در ارتباط با دین اسلام و پیامبر آن تحقیق کنند و کورکورانه تبلیغاتی که صورت می‌گیرد را نپذیرند لذا این پیام موجی در دنیا ایجاد کرده است و جوانان غرب تشنه تعریف‌ها در ارتباط با اسلام و قرآن شدند.

لزوم اهتمام ویژه رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی در انتقال پیام رهبری

رضایی با اشاره به نقش جوانان کشورمان در ارتباط با این پیام عنوان کرد: جوانان ما باید پیام امام خامنه‌ای را در ارتباط با مسائل گوناگون به ویژه در ارتباط با دین اسلام بخوانند و دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه رسانه‌ها نیز باید این پیام را به زبان‌های گوناگون ترجمه کرده و در اختیار مردم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان قرار دهند تا بیشتر پی به عظمت اسلام، قرآن و تمدنی که ما افتخار داریم پرچمدار این تمدن هستیم، برند و آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در این روز مبارک که آغاز دهه مبارک فجر است به یاری خدا بتوانیم مکتب و انقلاب خود را پویاتر، شادتر و شفاف‌تر از گذشته هم برای نسل چهارمی‌ها و هم برای دنیا تبیین کنیم.

captcha