نتیجه اختلافات بین شیعه و سنی، تشکیل گروه‎های داعش و سلفی‎ها است
کد خبر: 2668356
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
امام جمعه گناباد:

نتیجه اختلافات بین شیعه و سنی، تشکیل گروه‎های داعش و سلفی‎ها است

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد با عنوان اینکه نتیجه اختلافات بین شیعه و سنی، تشکیل گروه‎هایی چون داعش و سلفی‎ها است، افزود: این گروهک‌های تروریستی و تکفیری هزاران شیعه و حتی اهل سنت را قتل عام می‌کنند تا اسرائیل آسوده به جنایات خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‎الاسلام حسن صادقی‎نسب، امام جمعه گناباد 12 د‌ی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با تبریک پیشاپیش ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: بنابر سنت حسنه امام راحل(ره) همه مسلمانان واقعی در هفته وحدت برای نزدیکی شیعه و سنی تلاش می‌کنند.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با عنوان اینکه یکی از فتنه‎های بزرگ امروز، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است، اظهار کرد: اختلافات بین مسلمانان تاکنون تلفات و خسارات زیادی به بار آورده است، در سوریه و عراق بسیار خونریزی شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اگر شیعه و سنی دست به دست هم بدهند اسرائیل جرأت این همه جنایت را ندارد، افزود: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی با همکاری ایادی خود با ایجاد اختلاف بین مسلمانان منافع خود را پیگیری می‌کنند و هر روز بیشتر منابع سرزمین‍های اسلامی را غارت می‍کنند.

امام جمعه گناباد اظهار کرد: اگر بین کشورهای مسلمان اتحاد ایجاد شود، آمریکا و هم پیمانانش نمی‍‌توانند قیمت نفت را که مهم‌ترین ثروت مسلمانان است به نصف کاهش دهند.

توهین به مقدسات اهل سنت در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان انجام می‌شود

وی با عنوان اینکه توهین به مقدسات اهل سنت در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان انجام می‌شود، عنوان کرد: بنابر فتوای صریح رهبر انقلاب اسلامی و سایر مراجع اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است زیرا در این صورت، این افراد و جریانها شمشیر دشمنان اسلام را تیز کرده و به خونریزی بین مسلمانان کمک می‌کنند.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب اظهار کرد: در شرایط کنونی افرادی خود را به اصطلاح آیت‌الله می‎نامند ولی دولت استعمار انگلیس چندین شبکه ماهواره‎ای در اختیار آنها گذاشته تا با نام شیعه به رهبران اهل سنت اهانت کنند و در اثر القائات شبکه‎های ماهواره‎ای مراجع‎نمای مورد حمایت دولت انگلیس، افراد جاهل و احساساتی اهل سنت نیز تشویق و ترغیب به کشتن شیعیان می‌شوند.

وی با عنوان اینکه نتیجه اختلافات بین شیعه و سنی، تشکیل گروه‎هایی چون داعش و سلفی‎ها است، افزود: این گروهک‌های تروریستی و تکفیری هزاران شیعه و حتی اهل سنت را قتل عام می‌کنند تا اسرائیل آسوده به جنایات خود ادامه دهد لذا همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که اسلام باید از نجف، مشهد و قم تبلیغ شود نه از شبکه‌های ماهواره‌ای انگلستان.

امام جمعه گناباد با تقدیر از حضور گسترده اقشار مختلف شهرستان گناباد در همایش و راهپیمایی 9 دی‌ماه، روز روز بصیرت و میثاق با ولایت، گفت: مهمترین شاخص بصیرت، پیروی از ولایت و رهبری است.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این رزمایش در محدوده دو میلیون و 200 هزار کیلومترمربع از استان هرمزگان تا سیستان و بلوجستان، دریای عمان و اقیانوس هند با تاکتیک‌های پیشرفته، تجهیزات مدرن و جدید با موفقیت برگزار شد.

رزمایش محمد رسول الله(ص)؛ مایه بهت و حیرت قدرت‎های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با بیان اینکه این رزمایش مایه بهت و حیرت قدرت‎های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده است، افزود: در این رزمایش ناوها و هواپیماهای قدرت‌های بزرگ وادار به عقب نشینی از منطقه رزمایش شده و حتی ناتو از قدرت نظامی ایران ابراز نگرانی کرد.

وی بیان کرد: با اینکه بارها اعلان شده هدف از رزمایش بالابردن قدرت دفاعی است و پیام آن صلح برای همه همسایگان است اما دشمنان اسلام باید بدانند که سربازان امام زمان(عج) بیدارند و هر قدرتی که قصد تعرض و تجاوز به کشور را داشته باشد و هر دستی که به خیانت دراز شود، در همان لحظات اول قطع و خیانتکاران به قبرستان تاریخ فرستاده خواهند شد.

امام جمعه گناباد در خطبه اول نماز جمعه گناباد با سفارش به تقوی، سرفصل‎هایی از وصایای امام حسن عسکری (ع) را برای نمازگزاران تبیین کرد و افزود: داشتن تقوای الهی برای سعادت بشر، پارسایی در دین، استفاده از حداکثر توان برای عبادت خدا و خدمت به خلق خدا، راستگویی و درستکاری، وفای به عهد و امانتداری، و خوشرفتاری با همسایه‎ها از مهمترین وصای امام حسن عسکری(ع) است.

یادآور می شود، از هفته قبل در نمازجمعه این شهرستان برای ترویج فرهنگ مطالعه کتابهایی معرفی می‌شود که در این هفته نیز خلاصه کتاب (ماضی استمراری) دشمن شناسی وهابیت نوشته سعید زاهدی برای آشنایی نمازگزاران قرائت شد.

captcha