رزمایش محمد رسول‌الله(ص) نشان‌دهنده توان و اقتدار ایران اسلامی بود
کد خبر: 2667340
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
خطیب جمعه کاشمر:

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) نشان‌دهنده توان و اقتدار ایران اسلامی بود

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر گفت: این رزمایش برای دشمنان و دوستان انقلاب و ایران پیام‌های فراوانی داشت که نشان‌دادن توان و اقتدار ایران اسلامی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نمازجمعه که در مصلای دائمی شهرستان برگزار شد، به پایان یافتن رزمایش محمد رسول الله(ص) اشاره کرد و یادآور شد: این رزمایش جزء بی‌سابقه ترین رزمایش هایی بود که توسط ارتش به لحاظ بکارگیری نیرو و تجهیزات پیشرفته اجرا شد.

وی با اعلام اینکه این رزمایش برای دشمنان و دوستان انقلاب و ایران پیام‌های فراوانی داشت که نشان‌دادن توان و اقتدار ایران اسلامی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود، عنوان کرد: این رزمایش هشداری جدی برای دشمنان بود تا به خود بیایند و بفهمند ارتشی که در زمان جنگ از داشتن سیم خاردار محروم بود، امروز به لحاظ داشتن تجهیزات نظامی از چه اقتداری برخوردار است.

خطیب جمعه کاشمر در ادامه با بیان اینکه فتنه‌های فرهنگی یک شبه اتفاق نمی‌افتد، افزود: افرادی در صداوسیما، ماهواره، شبکه‌های مجازی و ... تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر فرهنگ انقلاب و اسلام را دنبال می‌کنند لذا باید هوشیار بود.

وی کشف حجاب در سال 1314 توسط رضاخان را از مهمترین حوادث دی‌ماه دانست و گفت: کشف حجاب یک شبه اتفاق نیفتاد بلکه سالها نویسندگان غرب‌زده از طریق روزنامه‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌نامه تلاش کردند تا با تربیت زنان در راستای نحوه پوشیدن لباس به دلخواه آنان، بی‌حجابی را در جامعه ترویج کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائلی که در عرصه اقتصاد و مبانی دینی به آن بسیار توجه شده است مسئله انفاق است، گفت: در قرآن کلمه انفاق و مشتقات آن صدها بار تکرار شده است که این نشان می دهد انفاق یکی از وظایف مهم انسان مسلمان در امر اقتصاد و تربیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام جدا از تربیت نیست، بیان کرد: هرگاه یک دستور اقتصادی داده شده هدف اصلی آن بعد تربیتی است لذا می‌توان گفت، انفاق جلوی هلاکت انسان و جامعه را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشمر با بیان این که برای پیشگیری از مرگ اجتماعی، خداوند انفاق را قرار داده است، اظهار کرد: انفاق، اقتصاد را که در پیکره جامعه انسانی به منزله خون است، پاکیزه می کند و در سایه انفاق است که اقتصاد پاکیزه می‌شود، همچنین انفاق در ردیف اقامه نماز، جهاد و تلاش در راه خداوند است.

وی در ادامه به فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و با بیان اینکه باید از پیامبر اسلام(ص) رأفت و مهربانی با یکدیگر را فرا گرفت، با تأکید بر اینکه مؤمنان باید در برابر دشمنان و کفار تیز و برنده و در برابر مؤمنان اهل گذشت باشند، افزود: وحدت و برادری اصل مسلم عالم طبیعت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب در دی ماه 1358 افزود: نهضت سوادآموزی از ابتکارات و اقدامات ارزشمند امام راحل در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است لذا اگرچه تمام تلاش دولت بر این است تا هیچ بیسوادی در کشور نباشد اما شاید به خاطر غفلت بعضی خانواده ها، جوانانی نتوانسته باشند تاکنون به دنبال تحصیل رفته باشند که می طلبد به معرفی این افراد به نهضت سواد آموزی زمینه تحصیل محرومان از درس توسط اقدام شود.

captcha