سخنان مسئولان کشور در سالگرد ۹ دی/ برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری به کجا رسید؟
کد خبر: 2660003
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته/

سخنان مسئولان کشور در سالگرد ۹ دی/ برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری به کجا رسید؟

گروه سیاسی: سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس درباره ۹ دی، نتیجه نهایی قضیه برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری، حضور رئیس جمهور در آخرین مرحله رزمایش محمد رسول الله(ص) و برگزاری اولین همایش دفاع مقدس و مجلس با حضور لاریجانی از جمله مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‎ترین رویدادهای سیاسی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

نظر نوبخت درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری

سخنگوی دولت، روز شنبه برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را عیرواقعی و نادرست دانست و گفت: اطلاعات دوستانی که این موضوع را مطرح کرده اند، ضعیف است و باید از مردم عذرخواهی کنند.
وی افزود: مگر می‌شود 4.1 میلیارد دلار از صندوقی برداشت کرد که زیر نظر هیئت امنایی متشکل از سه قوه اداره می‌شود، مجلس در این صندوق نماینده دارد و اتفاقا این نماینده، حق رای دارد.
نوبخت از همه رسانه‌ها و از دوستانی که بر پایه یک گزارش غیر قطعی و اولیه، چنین مطلبی را بیان کردند، خواست تا اسنادشان را ارایه کنند، آن وقت ببینیم به خاطر تشویش اذهان عمومی چه کسی باید از ملت عذرخواهی کند.

دستور رئیس جمهور برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، روز شنبه مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ساختار جدید را ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف است اقدامات لازم از جمله تهیه و تنظیم شرح وظایف و ساختار سازمانی را به عمل آورد تا تصویب ساختار جدید، ساختار مورد عمل معتبر است.

تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی با حضور رئیس جمهور

بیست و نهمین دوره تجلیل از تولید‌کنندگان برتر بخش کشاورزی صبح روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد.
رئیس جمهور در این همایش با بیان این که دولت طی 16 ماه کار بسیار عظیم و بزرگی در بخش آب انجام داده است، گفت: قطعا این اقدام در تاریخ ایران بی‌نظیر است.
وی تصریح کرد: آب را باید به درستی مهار و استفاده کنیم تا بهره‌وری علمی و صحیح داشته باشیم اگر بتوانیم 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم شرایط کشور متحول می‌شود.
روحانی با تاکید بر این که باید روستاهای ما زنده و آباد بمانند و تخلیه نشوند، افزود: ما باید علت این معضل را پیدا کنیم و دولت در انتظار شنیدن حرف‌های کارشناسی کشاورزان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ای است که نام زیبا و مقدس جهاد را با خود به همراه دارد.
وی، جهاد را تلاش بی وقفه و از خودگذشتگی تعریف و اظهارکرد: اگر ما نام این وزارت را جهاد کشاورزی گذاشته ایم باید به کلمه جهاد متعهد بمانیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی فکر می‌کنند برد موشک‌ها بیشتر شود، اقتدار ملی ما است البته درست است که نیروی های مسلح، ارتش، سپاه، بسیج ونیروهای امنیتی اقتدار ما هستند اما کشاورزی، خدمات و صنعت به ویژه کشاورزی و امنیت غذایی، قدرت و اقتدار ملی است چرا که اگر در کشور ما انواع سلاح و امکانات نظامی داشته باشیم اما برای گندم، جو، گوشت، روغن و سایر مواد غذایی نیازمند به دیگران بودیم، آیا می‌توان اقتدار داشت؟ اقتدار زمانی است که حداقل در بسیاری از محصولات نمی‌گویم خودکفایی بلکه تا مرز خودکفایی پیش رویم.
وی تصریح کرد: دولت کارهای بزرگی در این 16 ماه در حوزه آب انجام داده است که شما کشاورزان باید بدانید چون رسانه‌ها چندان به دولت کمک نمی‌کنند و صدا وسیما در انتقاد که ما انتقاد را قبول داریم خوب الحمدالله 100درصد از این فرصت انتقاد علیه دولت استفاده می‌کند که خوب هم هست، دستشان درد نکند.
روحانی ادامه داد: اما در بیان خدمات دولت نمی‌دانم چگونه است که گاهی مشکل پیش می‌آید، تقصیر کسی هم نیست، زبان حرکت نمی‌کند که بگوید دولت چه کرده و خدماتش چیست؟ لابد جایی یا در دوربین‌ها یا در فرستنده‌هایشان مشکل دارند که باید کمک کنیم و ان شاءالله حل کنیم.

تشکیل دبیرخانه دائمی امور زائران حسینی

وزیر کشور روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی روند خدمات‌رسانی زائران اربعین حسینی با بیان این که دبیرخانه دائمی برای رسیدگی به امور زائران حسینی تشکیل می‌شود، گفت: این دبیرخانه در سه حوزه حمل و نقل، خدمات‌رسانی و فرهنگی، برنامه‌ریزی دقیقی برای زائران حسینی خواهد داشت تا در سال آینده بتوانیم این مراسم معنوی را به شکل مطلوبی اجرا کنیم.
وی اظهار کرد: دغدغه اصلی ما این است که چگونه بتوانیم در این دبیرخانه برای سامان‌دهی موضوع حضور زائران در کربلا برنامه‌ریزی کنیم و چگونه بتوانیم این مراسم را ساماندهی کنیم. پیشنهادهای زیادی برای انجام این امور از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط ارایه شده که باید به جمع بندی نهایی در همین دبیرخانه دایمی ایجاد شده، برسد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای ارایه شده این است که مسئولیت هر پنج کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا را به یکی از استان‌ها واگذار کنیم و پیشنهادات دیگر این است که بتوانیم کاروان‌های اعزامی را به کربلا برای سال آینده به شکل کاروان‌های راهیان نور و یا به شکل کاروان‌های آزاد اعزام کنیم.

انتقاد شمخانی از برخوردهای جناحی تنگ نظرانه به بهانه نقد اقدامات اقتصادی

دبیر شورای عالی امنیت ملی از برخی برخوردهای جناحی تنگ‌نظرانه که به بهانه نقد اقدامات اقتصادی مطرح می‌شود، انتقاد کرد و این‌گونه رفتارها را بازی ناآگاهانه در زمین دشمن دانست و عنوان کرد: توجه مجموعه دلسوزان نظام به شرایط خاص کشور و اولویت‌های اقتصادی پیش رو، ضرورتی است که عدم توجه کافی به آن تبعات امنیتی و اجتماعی غیرقابل جبرانی را متوجه کشور خواهد کرد.
وی افزود: تدابیر و تصمیمات ویژه دولت که با هدف مدیریت اقتصاد و تضعیف اثرات تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه اتخاذ می‌گردد باید مورد حمایت ملی و پشتیبانی مجموعه قوا و نهادهای کشور قرار گیرد.
شمخانی با غیرقابل قبول عنوان کردن برخی اقدامات رسانه‌های برخوردار از بودجه عمومی کشور که بدون توجه به اخلاق حرفه‌ای با گزیده گویی هدفمند و شایعه‌پراکنی، وحدت ملی را دچار خدشه و آسیب می‌کنند، افزود: انسجام، اتفاق نظر و هماهنگی کم‌نظیر در مجموعه قوای کشور، فرصت ارزنده‌ای را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده که لازم است فارغ از حاشیه های کم اهمیت مجموعه توان کشور برای بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده بسیج شود.

برگزاری همایش «نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ ثبت، ضبط و نشر آثار دفاع مقدس» با حضور رئیس مجلس

علی لاریجانی در اولین همایش «نقش قوه مقننه در شناسایی،‌ ثبت، ضبط و نشر آثار دفاع مقدس» که روز دوشنبه به همت فراکسیون تازه تأسیس دفاع مقدس در تالار مدرس ساختمان مشروطه برگزار شد، با قدردانی از برگزاری این همایش گفت: کسی تردید ندارد که موضوع دفاع مقدس موضوع مهمی برای ملت ایران است و در برهه‌ای که همت ملت و عزم نیروهای مسلح جزم شد از سرزمین ایران و انقلاب اسلامی دفاع کند برهه‌ای طلایی و درخشان در تاریخ ایران است.
وی افزود: کمتر در تاریخ ایران چنین حضوری از ملت را شاهد بوده‌ایم که با همه وجود در آن حضور داشته باشند. دفاع مقدس موضوع حیاتی برای کشور ما است و یکی از رازهای آن این است که نیروهای مسلح در این دوره کاملا آب‌دیده شدند.
رئیس مجلس با تأکید بر حفظ و تقویت بنیه دفاعی کشور اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کسانی که می‌خواستند در مقابل تروریست‌ها مقاومت کنند کمک کردند و زمانی که دولت عراق درخواست کمک کرد این ایران بود که جلوی تروریست‌های وحشی را گرفت و تقریبا آرامشی برای حکومت عراق ایجاد کرد.
لاریجانی با طرح این پرسش که آیا ایران در اوضاع کنونی نابسامان منطقه توانسته است امنیت خود را برقرار کند یا خیر، افزود: به نظر من جنس مخاطرات عوض شده و همه می‌دانند کسی جرئت تعرض به ایران را ندارد و در صورت تعرض با نیروهای مسلح قدرتمند مواجه می‌شود و اگر وارد شود در یک باتلاق گرفتار شده زیرا یک نیروی مسلح با بنیه دفاعی قوی موضوعیتی جدی برای ایران دارد.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: آن چه که باعث پایداری کشور می‌شود داشتن روحیه‌ای حماسی است، اما آنچه که باعث می‌شود تا یک کشور بتواند از ارزش‌های خود دفاع کند، داشتن روحیه جهادی است و بسیاری از کشورهایی که رنگ و لعاب خوبی دارند ولی با یک تلفن کشورهای قدرتمند مجبورند مسیر خود را عوض کنند به این خاطر است که به بنیه دفاعی خود توجه نکرده‌اند.
لاریجانی با یادآوری این که تا زمانی که در دفاع مقدس خیل ملت به جبهه‌ها پیوند نخورد نتوانسته‌ایم کار مهمی انجام دهیم، اظهار کرد: این که نیروهای دفاع مقدس را ارج دهیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم، برای ما بسیار مهم است و کسانی که در دفاع مقدس تلاش کرده‌اند را باید قدرشناس باشیم.

نظرات متفاوت درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری

در هفته جاری اظهار نظرهای متفاوتی نسبت به موضع برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی صورت گرفت.
دادستان دیوان محاسبات گفت: با توجه به حکم مقرر بر بند 2-2 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور، برداشت 4 میلیارد و 105 میلیون و 219 هزار و 136 دلار از حساب صندوق توسعه ملی، خلاف قانون بوده است.
فیاض شجاعی روز دوشنبه  با اعلام این مطلب در یک نشست خبری افزود: دیوان محاسبات اسناد خود را متقن و به دور از سیاسی‌کاری و پرهیز از اتکا به گمان و شایعه مطرح کرده است.
دادستان دیوان محاسبات کل کشور افزود: ما در بررسی‌ها مشاهده کردیم که محتوای این سند که مبین برداشت از صندوق توسعه ملی است با حکم مقرر در این بند در مغایرت است.
شجاعی خاطرنشان کرد: حسب وظیفه و روال کاری موضوع را به مسئولین ذی مدخل در صدور این سند که قطعا مسئولین بانک مرکزی هستند، منعکس کردیم و گفتیم این سند مفاد محتوایش با این حکم در مغایرت است، آنها در راستای ورود دیوان محاسبات به این موضوع یک سند معکوسی را صادر کردند.
دادستان دیوان محاسبات ادامه داد: اصل برداشت از صندوق توسعه ملی مستند به اسنادی که مطرح شد، محرز بوده و اقدامات بعدی بانک مرکزی در راستای اصلاح این سند مفهومی ندارد زیرا اصل برداشت انجام شده است.
در واکنش به این اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، روز دوشنبه در جلسه هیئت وزیران گفت: مدعی شده‌اند دولت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است که کذب است و اشاعه کذب موجب پیگرد قانونی است.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در حالی که همه مقامات مسئول به صراحت این برداشت را نفی می‌کنند و بانک مرکزی که مسئول نگهداری حساب‌های صندوق توسعه ملی است، اعلام می‌کند که برداشتی صورت نگرفته و رئیس صندوق توسعه ملی نیز اظهار می‌دارد که برداشتی از حساب‌های آن صندوق انجام نشده است، اصولا چگونه می‌توان در عدم برداشت دولت از صندوق توسعه ملی تردید کرد؟
وی اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی و جناحی و با اتهام ناروای اظهار خلاف واقع به دولت در عمل به انهدام سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد متقابل مردم و دولت که سرمایه مهم کشور است، می‌پردازند و به تبعات ویران‌کننده این رفتار ناصواب نمی‌اندیشند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان رئیس ستاد تدابیر ویژه اعلام کرده و می‌کنم که ستاد تدابیر ویژه که حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای ابوترابی، نائب رئیس مجلس نیز در جلسات آن حضور دارند مصوبه‌ای در مورد برداشت 4.1 میلیاردی از صندوق توسعه نداشته است.
وی تصریح کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که از انتقاد استقبال می‌کنیم اما بازی با منافع ملی، آن هم با اتکا به یک خبر غیرواقعی مورد تأیید هیچ کسی نیست و همه آنان که به منافع ملی می‌اندیشند، نمی‌توانند چنین رفتاری را تأیید کنند.
پس از این اظهارنظر، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس هیئت نظارت بر نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی کشور روز دو‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: تأکید می‌کنم که هیچ برداشتی از صندوق صورت نگرفته و این صندوق حتی یک دلار هم کسری ندارد و ادعاهای انتشار یافته مبنی بر برداشت از این صندوق توسط دولت را بی‌اساس خواند.

ابلاغ پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش محمد رسول‌الله (ص)

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا روز دوشنبه با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش، پیام مقام معظم رهبری را به رزمندگان این رزمایش ابلاغ کرد.
سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی که از سوی فرمانده معظم کل قوا حامل پیام ایشان بود، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برای عرض خداقوت و خسته نباشید به رزمندگان رزمایش در این منطقه حضور پیدا کردم.

انتخاب نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، روز دوشنبه در حکمی محمدباقر نوبخت را به سمت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد.

اظهارات لاریجانی به مناسبت  9 دی

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس با گرامیداشت روز نهم دی ماه که به حق آن را ایام الله نامیده‌اند، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند راهپیمایی نهم دی، تجلی قدرت خدا و حرکت ماندگار در تاریخ انقلاب است و به حق چنین بود.
لاریجانی یوم الله نهم دی را حرکت ماندگاری در تاریخ انقلاب دانست و گفت: در طول تاریخ انقلاب، حرکت انقلابی امت اسلامی همیشه در بزنگاه‌ها سرنوشت‌ساز بوده است.
وی افزود: بعد از توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی عنایت الهی در اراده ملت تجلی یافت و در قیام 9 دی فتنه سال 88 خاتمه پیدا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب حرکت انقلابی امت اسلامی همیشه در بزنگاه‌ها سرنوشت ساز بوده است، این حرکت خروشان ملت بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و با پیوستن ملت بزرگ ایران در جنگ بود که سرنوشت آن تغییر یافت و این قیام ملت بود که در 23 تیر 88 غائله 18 تیر را ختم کرد.
لاریجانی یادآور شد: این بار قیام هنرمندانه ملت ایران در 9 دی طراحی دشمن را نقش بر آب کرد اما قیام نهم دی درس‌های گرانقدر برای امروز و آینده ایران در بر دارد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، ماهیت اسلامی را از نقاط قوت انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار کرد: این امر در ویژگی برجسته دینی بودن مردم‌سالاری تجلی یافته است و تا زمانی که این چراغ فروزان تفکر دینی نورافشانی کند، توطئه دشمن عقیم بوده یا با فوریت خنثی شده است.
وی ادامه داد: لذا تقویت معرفت دینی همیشه عامل صیانت‌بخش از دستاوردهای ملت خواهد بود مخصوصا با فناوری‌های نوین ارتباطی که دسترسی به اطلاعات مختلف زمینه را برای نوعی دیگر از عملیات روانی دشمن فراهم کرده است.

سخنان رئیس جمهور درباره 9 دی

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، روز سه‌شنبه در سفر به چابهار و برسی مصوبات دولت در خصوص طرح‌های توسعه این بندر در سخنانی به مناسبت 9 دی گفت: مردم در روز 9 دی با عشق به امام حسین (ع) برای پایبندی به قانون و بیعت با اصل نظام و ولایت فقیه به صحنه آمدند.
وی تصریح کرد: ما باید یادمان باشد که حضور مردم در 9 دی نشان‌دهنده وحدت و همراهی و انسجام است و نباید فکر کنیم این حرکت بزرگ حمایت از یک جناح و گروه سیاسی بود بلکه بیعت با اصل نظام و ولایت فقیه بود زیرا در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم چرا که دشمن به قدر کافی در دنیا داریم.

بیانیه مشترک دولت و کمیسیون برنامه و بودجه در موضوع 4.1 میلیارد دلاری

جلسه مشترک بین نمایندگان اقتصادی دولت و اعضای کمیسیون برای بررسی موضوع 4.1 میلیارد دلاری عصر روز سه شنبه برگزار شد و در پایان بیانیه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نمایندگان دولت در این باره منتشر شد.
در پایان جلسه مشترک با حضور اعضای کمیسیون، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان دیوان محاسبات کشور مطرح و معلوم شد:

1- در تاریخ 93/12/26 مبلغ یاد شده، از حساب صندوق توسعه ملی سند خورده است و از این جهت اشتباه رخ داده است.
2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات کشور به بانک مرکزی، سند دیگری صادر، اشتباه مذکور اصلاح و مبلغ مذکور از منشاء درآمد نفت منظور گردیده است.
3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده، و درجای دیگری هزینه نشده است.
4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذب و دروغی در کار نبوده است.
5- رسیدگی به جزئیات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد یافت.

اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، روز سه‌شنبه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرا برگزار می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.
ظریف در این جلسه بیان کرد که ماهیت مذاکرات و فاصله‌ها موجب طولانی شدن مذاکرات شده است و به طور دقیق ادامه دارد. اگر طرف مقابل مسئولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار دارد، ما هم ایستاده‌ایم و همان‌گونه که آقا فرموده‌اند اگر پیشنهادهای معقول باشد می‌پذیریم و در غیر این صورت، آماده هر نتیجه‌ای هستیم.
وزیر امور خارجه بیان کرد که نامه ارسالی برای کلیه وزرای امور خارجه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی بیانگر موضع شفاف ما در قبال مذاکرات بود.
ظریف در ادامه با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریکا گفت به هر حال تحولات سیاسی داخلی آمریکا تأثیر زیادی بر مواضع این کشور می‌گذارد و اگر آمریکایی‌ها به جمع‌بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی خود آنهاست.

موضع افخم درباره خبر بازگشایی سفارت امریکا در ایران

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در پاسخ به سؤالی درخصوص احتمال بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و آمریکا در پایتخت‌های دو کشور اظهار کرد: گفت‌وگوهای دو کشور صرفا در خصوص موضوع هسته‌ای بوده و این موضوع در دستور کار مذاکرات دو کشور نیست.

پیام رهبر معظم انقلاب به بیست وسومین اجلاس سراسری نماز

بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، صبح روز چهارشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب به این اجلاس در تالار امام رضا (ع) اهواز گشایش یافت.
در بخشی از این پیام آمده است: اکنون نوبت آن است که محصول این تلاش ارزشمند، در ترازوی نگاهی واقع‌بین، سنجیده شود؛ چه در رفتار مخاطبان که به گزاردن نماز و سبک نشمردن آن فراخوانده شده‌اند، بویژه جوانان و نورسیدگان؛ و چه در مواظبت بر کیفیت نماز و خشوع و حضوری که روح و جوهر این عمل صالح رحمانی به شمار می‌رود؛ و چه در مسئولیت شناسی کسانی که به وظائفی در این راه موظف گشته‌اند، همچون ساختن و پرداختن مساجد، یا ترتیب دادن نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، یا فراهم آوردن فرصت برای نمازگزار در سفرهای زمینی و هوائی، یا در بهره‌گیری از شیوه‌های هنری در ترویج نماز در رسانه‌های تصویری و صوتی، یا در تولید مقاله و کتاب در تبیین زیبائی‌های این عمل کوتاه و پر مغز ...؛ و چه در زمینه‌های دیگری که وظائفی در آنها بر عهده مسئولانی نهاده شده است.

آزادسازی 490 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده ایران

بانک مرکزی اعلام کرد: اولین قسط از مرحله سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران روز چهارشنبه به حساب بانک مرکزی واریز شد.
براساس توافق ایران و گروه 1+ 5 مبلغ 490 میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در کره جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت.
براساس توافق‌های به عمل آمده مقرر شده است تا 10 تیر سال آینده 4.9میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران در بانک های خارجی در قالب اقساط 490 میلیون دلاری آزاد و منتقل شود.

حضور رئیس‌جمهور در آخرین مرحله رزمایش محمد رسول الله (ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از بازدید از ناوشکن جماران در جمع نیروهای مستقر در این ناوشکن، با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت عصر(عج)، گفت: باید به روح امام راحل عزیز و بزرگوارمان که این اقتدار، استقلال و عظمت را از او به یادگار داریم و به روح همه شهیدان دفاع مقدس بویژه شهدای نیروی دریایی درود و سلام بفرستیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اولین نیرویی که در دوران دفاع مقدس توانست، دشمن را از میدان خارج کند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: برای ما و ملت ایران بسیار مهم است که نیروهای مسلح، توانمندی و قدرت خود در دفاع از کشور را به خوبی به رخ دشمنان کشیدند. آمادگی که آنان در چنین رزمایش‌هایی از خود به نمایش می‌گذارند، دشمن را برای همیشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمین ایران باز می‌دارد.
دکتر روحانی، رزمایش عظیم محمد رسول‌الله(ص) را نمونه‌ای از آمادگی و توانمندی نیروهای نظامی کشورمان دانست و اظهار کرد: هوشیاری و حضور قدرتمندانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های داخلی و بین‌المللی، نشانه توانمندی‌های فنی و آموزشی و اقتدار و انگیزه و ایمان نیروهای مسلح کشورمان است.
دکتر روحانی با تصریح به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خوبی از این آب و خاک دفاع می‌کنند، اظهار کرد: ایران تحت لوای امنیت و آسایشی که نیروهای مسلح تأمین می‌کنند، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اگر برخی‌ها فکر می‌کنند که با وارد آوردن فشار، پایین‌آوردن قیمت نفت و طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف می‌توانند این ملت را به زانو درآورند سخت در اشتباه هستند.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: نیروهای مسلح مایه افتخار ایران هستند و مردم و دولت قدردان زحمات شما برای دفاع از عزت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از امنیت کشتیرانی آزاد در آب‌های بین‌المللی، می باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی؛ خطیب جمعه این هفته تهران

نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی اقامه می‌شود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مورد حماسه نهم دی سخنرانی خواهد کرد.

captcha