اجتماع دانشجویان مسلمان در تهران فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 2645716
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
بیادی عنوان کرد:

اجتماع دانشجویان مسلمان در تهران فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب

گروه جامعه: نائب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران اجتماع دانشجویان مسلمان در تهران را فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب و رفع سیاه‌نمایی‌ها در ایران برای دانشجویان مسلمان به عنوان سفیران فرهنگی دنیا دانست.

حسن بیادی، نائب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برپایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در برج میلاد از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به بررسی وظایف مسئولان و نهادهای مختلف شهری و فرهنگی به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم اجتماع دانشجویان مسلمان در کشور پرداخت.

وی آشنایی با تفکر امام خمینی(ره) مبنی بر ضرورت نشر معارف اسلام ناب محمدی را از اهداف برپایی مسابقات قرآن در دوره‌های ابتدایی دانست و گفت: در این راستا با همکاری جهاد دانشگاهی به برپایی مسابقات دانشجویان مسلمان اقدام کردیم.

ایجاد مدیریت یکپارچه

بیادی همچنین ایجاد فرهنگ مدیریت یکپارچه را از دیگر اهداف برپایی این مسابقات دانست و گفت: با در معرض قرار دادن این مسابقات کسانی که می‌توانستند یاری رسان باشند مشخص و هر یک سهمی را بر عهده گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه برپایی مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در هر دوره آثار فرهنگی و اجتماعی خوبی به دنبال داشته است گفت: اما هنوز این مسابقات به خوبی نتوانسته است از طریق مدیریت یکپارچه شهری اداره شود و بیشتر مسئولیت با جهاد دانشگاهی است و دیگران کمتر مسئولیتی در این زمینه احساس می‌کنند.

شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن؛ سفیرانی برای معرفی ایران و اسلام

بیادی هر یک شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان را سفیری برای نشر معارف اسلام به ویژه از دیدگاه امام خمینی(ره) دانست و گفت: برپایی این مسابقات در میان دانشجویان مسلمان جهان نیز به همین منظور انجام گرفت و صرفا به کشورهای اسلامی محدود نشد تا دانشجویان کشورهای غیر اسلامی نیز بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و پیام اسلام را به کشور خود ببرند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن برای بهتر زیستن و تعالی انسان نازل شده است، گفت: این مسابقات می‌تواند ملجأیی برای انتقال پیام اسلام ناب محمدی به سایر انسان‌ها در دنیا باشد و الگوی زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت را ترویج کند. قرآن برای اداره خانه، خانواده و مجموعه‌های بزرگ راهکار ارائه کرده است و می‌تواند هادی انسان باشد.

وی ادامه داد: ساری شدن فر هنگ قرآن در جوامع به ویژه جوامع امروزی که با مشکلات و بدرفتارهای مختلفی روبرو هستند می‌تواند از معضلات اجتماعی بکاهد و فضایی آرام و سرشار از انسانیت را برای افراد به ارمغان آورد. معرفی این آموزه‌ها به دانشجویان مسلمان جهان می‌تواند بابی در راه رسیدن به این هدف باشد.

بیادی به وظایف مدیریت شهری و نهادهای فرهنگی در بهره‌مندی از ظرفیت عظیم اجتماع دانشجویان مسلمان در تهران اشاره کرد و افزود: مسئولان فرهنگی و شهری می‌توانند به شکل نامحسوس دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دانشجویان مسلمان جهان در این دوره از مسابقات معرفی کنند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

رفع سیاه‌نمایی‌ها علیه ایران

وی بازدیدهای فرهنگی را در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: سیاه نمایی‌هایی که دنیا بر علیه کشور ایران دارد می‌تواند با استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان مسلمان در کشور رفع و تصویر جدید و واضحی از ایران اسلامی برای این سفیران ترسیم کرد.

وی رفع شبهاتی که دشمنان در ارتباط با فعالیت بانوان در ایران ایجاد کرده‌اند را در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان ممکن دانست و گفت: فضاهای ویژه بانوان و فعالیت‌های آنان در رده‌ها و گرو‌های مختلف می‌تواند به دانشجویان شرکت کننده در این دوره از مسابقات قرآن معرفی شود.

captcha