‌پدیده‌ مدرک‌گرایی در مراکز علمی یکی از موانع انجام پژوهش‌ در جامعه است
کد خبر: 2621825
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

‌پدیده‌ مدرک‌گرایی در مراکز علمی یکی از موانع انجام پژوهش‌ در جامعه است

گروه اجتماعی: امام‌ جمعه خوی گفت: پدیده شوم مدرک‌گرایی در مراکز علمی و تقلید کردن به جای اجتهاد کردن در علوم از موانع پیشرفت پژوهش در جامعه فعلی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام سید‌رضی موسوی‌شکوری، امام‌ جمعه خوی روز گذشته، 27 آذر‌ در نشست شورای اداری شهرستان خوی با تبریک هفته و روز پژوهش و با اشاره به موانع و مشکلات سر راه پژوهش و تحقیق اظهار کرد: پدیده شوم مدرک‌گرایی در مراکز علمی، تقلید کردن به جای اجتهاد کردن در علوم، انتخاب مدیران به صورت رابطه‌ای، موج‌های سیاسی حاکم بر جامعه و سیاست‌زدگی، ابتلا به روزمرگی در مدیریت‌های جامعه و نبود اشراف و نظارت لازم در سیستم مدیریتی جامعه از جمله موانع پژوهش هستند که باید مورد عنایت دانشمندان و نخبگان جامعه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در محافل علمی و سیاسی موضوعی تحت عنوان جهانی شدن مطرح می‌شود که این موضوع در اثر پیشرفت علم و صنعت به وجود آمده است و شاهد هستیم که در سایه تحقیق و پژوهش صنعت و تکنولوژی سیر تکاملی خود را در جهان هم‌چنان ادامه می‌دهد و در اثر پیشرفت‌های عـلمی و فنـی  کشـورهـای قدرتـمند جـهان از رویارویی نظامی به رقابت‌های فناوری و تکنولوژی روی آورده است و توسعه علمـی و فـنی موجـب شـده جـهانی شـدن در بخش‌های مهمی از پدیده‌های جهان اتفاق بیوفتد.

حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های مهمی از شاخص‌های علمی و فنی، گفت: زیست فناوری، نانو تکنولوژی، تولید مقالات علمی، فناوری هوا فضا، سلول‌های بنیادی، پزشکی و بهداشتی و تجهیزات دفاعی از جمله محورهای توسعه و پیشرفت است.

وی گفت:روز دوم خرداد سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری مرکز الگوی اسلامی و ایـرانـی پیـشرفـت تشکـیل شد و تـا اول خـرداد سـال 1393، 69 جلسه در این مرکز تشکیل شده و در اول تیرماه همین سال اساس‌نامه مرکز به تصویب مقام معظم رهبری رسید.

امام‌جمعه خوی  با شاره به همایش مبارزه با فساد که در تهران  برگزار شد و پیام مقام معظم رهبری در این همایش خطاب به اعضای شورای اداری، افزود: باید مدیران هر شهرستان با استفاده از مقررات و ضوابط نظام جمهوری‌اسلامی در مبارزه با فساد اقدامات لازم را انجام بدهند و دیگر منتظر بخشنامه ویژه نباشند.

captcha