انتشار دو کتاب از جواد محدثی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
کد خبر: 1537
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

انتشار دو کتاب از جواد محدثی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

گروه اندیشه: کتاب‌های «سلوک طلبگی» و «راه طلبگی» دو اثر از حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محدثی است که به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کتاب‌های «سلوک طلبگی» و «راه طلبگی» دو اثر از حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محدثی است که اخیرا از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.



بنا بر این گزارش، آن چه در کتاب «سلوک طلبگی» آمده است، با در نظر گرفتن این مهم است که پیمودن راه انبیاء و به دوش کشیدن بار سنگین رسالت تبلیغ جز با گام‌هایی استوار،‌ صداقتی پیامبرانه، ‌همتی والا، ‌بصیرتی نافذ و شناخت راه و مقصد میسر نیست و این کتاب سعی کرده است گامی در این مسیر و شناختی بهتر از این طریق مقدس به دست دهد تا راهروان این راه را مردانه‌تر، مصمم‌تر، خالصانه‌تر و آگاهانه‌تر بپیمایند و در فرجام، به قضاوتی شایسته و به حق، درباره خود و عملکردها و آرمان‌های خود بنشینند.



شناخت اهداف یک طلبه از ورود به حوزه در رسالت دینی و اجتماعی و تبلیغ و به‌روز بودن، همچنین برخورداری از اخلاق والا و تهذیب نفس، از جمله اموری است که در این کتاب و در فصول شش‌گانه آن با عناوین «بازشناسی اهداف و انگیزه‌ها»، «جایگاه حوزه و رسالت»، «الگوهای اخلاقی»، «سنت الگوگرایی»، «رهنمایی و رهروی» و «الفبای طلبگی» مطرح شده است.



حجت‌الاسلام محدثی در کتاب «راه طلبگی» نیز به مجموعه‌ای از سؤالاتی که برای هر طلبه مطرح است، پرداخته و پرسش‌ها و پاسخ‌های مطرح شده را در 27 فصل دسته‌بندی کرده است.



وی با پاسخ‌هایی موجز و گذرا، تلاش کرده است تا با جلب توجه طالب به نکات مطرح شده در این پرسش‌ها و پاسخ‌ها، برخی از آگاهی‌های لازم برای بهره بیشتر از فرصت‌های تحصیلی، مصون ماندن از آسیب‌ها و آفات‌ها و آشنایی با ادب و آداب طلبگی و بهتر پیمودن راه علم و عمل را ارائه دهد.



یادآور می‌شود، کتاب «سلوک طلبگی» در ‌47 صفحه و کتاب «راه طلبگی» در 69 صفحه و هر یک با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 30 هزار ریال از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.


captcha