اجتماعات حسینی باید تبیین‎گر فلسفه قیام امام حسین(ع) باشد
کد خبر: 1464753
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
حجت‎الاسلام همتیان:

اجتماعات حسینی باید تبیین‎گر فلسفه قیام امام حسین(ع) باشد

گروه اجتماعی: معاون تهذیب حوزه‌های علیمه کشور با تاکید بر اینکه اجتماعات حسینی باید تبیین‎گر فلسفه قیام امام حسین(ع) باشد، گفت: ماندگاری و برافراشته ماندن پرچم اسلام در جامعه مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود که باید تبیین این مهم در اجتماعات حسینی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری،حجت‎الاسلام محمد همتیان شامگاه دوشنبه 5 آبان ماه در تجمع بزرگ عاشوراییان با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» که در امامزاده دو معصوم شهرکرد برگزار شد، واقعه عاشورا را درس بزرگ زندگی دانست.

وی اظهارکرد: ماجرای عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و 72 تن یاران باوفایش و اسارت اهل بیت پیامبر(ص) تنها یک حادثه تاریخی نبود بلکه درس زندگی و حادثه‎ای ریشه دار و عظیم در تاریخ اسلام بود.

حجت‎الاسلام پناهیان با بیان اینکه تمام پیامبران الهی از اول تا خاتم بر مصیبت و غم غریبی و مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش اشک ریختند افزود: عاشورا ونهضت اباعبدالله حسین(ع) یک واقعه ماندگار و جاودانه در تاریخ اسلام است؛ چرا که حجت خدا و بهتعبیری ثارالله، یعنی خون خدا در اوج مظلومیت تمام هستی و جان خود را در راه خدا فدا می‎کند.

وی با اشاره به اهداف و آرمان‎های والای قیام امام حسین(ع)، احیاء دین خدا را یکی از مهم‌ترین این اهداف برشمرد و گفت: امام حسین (ع) به دعوت مردم برای زنده کردن ارزش‎های اسلامی در جامعه به میدان آمد بنابراین آن کسانی که اهداف قیام عاشورا را در حکومت طلبی و دنیا پرستی می‎دانند در اوج ظلمت وگمراهی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه اجتماعات حسینی باید تبیین‎گر فلسفه و اهدف قیام امام حسین(ع) باشد تصریح کرد: ماندگاری و برافراشته ماندن پرچم اسلام در جامعه مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود که باید این ترویج و تبیین مهم در اجتماعات حسینی مورد توجه و عنایت ویژه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شناخت شخصیت، سابقه، وضعیت و ماهیت به وجود آورندگان واقعه کربلا ما را در درک و شناخت بهتر اهداف قیام امام حسین(ع) یاری خواهد کرد، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که انسان می‎تواند درک درستی از اهداف قیام عاشورا پیدا کند شناخت صحیح از به وجود آورندگان آن حادثه عظیم است.

کسانی سر حجت خدا را بر نیزه کردند که واجبات دینیشان ترک نمی‎شد

وی با اشاره به اینکه با کمال تاسف بخشی از امت مسلمان پدید آورندگان واقعه عاشورا هستند، کشته شدن امام حسین(ع) نه به دست کافران و غیرمسلمانان بلکه توسط امت اسلام را لکه ننگی دیگری در تاریخ امت اسلامی دانست وگفت: جای بسی تاسف و تعجب که کسانی سر حجت خدا را بر نیزه کردند که نماز و روزه و انجام واجبات دینیشان ترک نمی‎شد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خطبه روشنگرانه حضرت زینب(س) کوفیان خفته در خواب غفلت وگمراهی را از فاجعه پدید آمده بیدار کرد گفت: حضرت زینب(س) با فصاحت و بلاغت حیدری، شجاعت و صلابت زهرایی، حماسه و رشادت حسینی و صبر و حلم حسنی در مجلس یزیدیان پرده از چهره پلید و خبیث و غرق در گناهان یزید و پیدآورندگان واقعه عاشورا برداشت.

عاقبت حرام خواری و گناه، ایستادن در برابر حجت خداست

وی عاقبت حرام خواری و غرق در گناه، معصیت و شهوات نفسانی و جسمانی را ایستادن در برابر حجت خدا دانست و گفت: تاریخ به امت اسلامی ثابت کرد کسانی که گناه و لقمه حرام در دل و جانشان حاکم شود به یقین عاقبتشان ایستادن در برابر حجت‎های الهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خطبه خوانی حضرت زینب(س) در کوفه یک ریشه یابی دقیق از چیستی و چرایی به وجود آمدن حادثه کربلا بود، فطرت های ناپاک و غرق در گناه و لقمه حرام را علت اصلی رخ دادن حادثه عظیم عاشورا بیان کرد.

وی با بیان اینکه رحلت پیامبر(ص) دشمنان اسلام را جری تر و گستاخ تر کرد فزود: کسانی که در زمان حیات پیغمبر دم از اسلام و اهل بیت پیامبر می زنند بعد از رحلت ایشان بغض ها و کینه های خودشان نسبت به اهل بیت(ع) را آشکار کردند و به صورت علنی در مقابل حجت‎های خدا و پاره‌های تن رسول الله ایستادند.

حجت‎الاسلام پناهیان سیاه جلوه دادن چهره اهل بیت (ع) و اشاعه بی بندوباری در جامعه را دو هدف شوم دشمنان بعد از ارتحال پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: دشمنان به منظور از بین بردن ارزش های اسلامی در جامعه تبلیغات منفی علیه اهل بیت به راه انداختند و بی بندباری را در جامعه به یک امر عادی تبدیل کردند.

فرهنگ عاشورا با تساهل و تسامح سازگار نیست

وی ثابت قدم بودن در راه خدا را از ویژگی های مهم امام حسین(ع)و شهدای کربلا خواند و گفت: به طور قطع فرهنگ عاشورا با تساهل و تسامح سازگار نیست اما کافران به دنبال آن بودند که با انتصاب افراد فاسد وشراب خوار در راس حکومت اسلامی این رویه غلط را در جامعه باب کنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: متاسفانه دشمنان و کافران کار امت اسلامی را به جایی رساندند که مردم حاکمان فاسد، شراب خوار و زناکاری همچون یزدید را پذیرفتند و باری آنها نماز خواند و حکومت کردن یک فرد فاسد بی اهمیت و عادی شد.
 

captcha