فرهنگ‌سازی لازمه تقویت حضور مردم در برنامه‌های مراکز قرآنی است
کد خبر: 1450118
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

فرهنگ‌سازی لازمه تقویت حضور مردم در برنامه‌های مراکز قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس تبلیغات اسلامی پیرانشهر گفت: لازمه تقویت حضور اقشار مختلف مردم در برنامه‌های مراکز و مؤسسات قرآنی فرهنگ‌سازی است.

یاسر آقامحمدی، رئیس تبلیغات اسلامی پیرانشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در حال حاضر استقبال خوبی از فعالیت مراکز قرآنی و مؤسسات که در حوزه ترویج آموزش‌های کلام وحی فعال هستند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از عدم گرایش مردم به فعالیت‌های قرآنی به کم‌کاری خود مسئولان مربوط می‌شود، گفت: لازمه تقویت حضور اقشار مختلف مردم در برنامه‌های مراکز و مؤسسات قرآنی فرهنگ‌سازی است.

آقامحمدی به برگزاری کلاس‌های سنتی قرآن که توسط علما و روحانیون در مساجد و محافل خانگی به صورت خودجوش برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: این جلسات بستر مناسبی برای ترویج ارزش‌ها و آموزش‌های قرآنی است اما استمرار آن نیازمند تقویت است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر مرزاکز و موسسات قرآنی بازدهی‌های لازم را ندارند، اضافه کرد: تنها با یک دارالقرآن و یا مرکز قرآنی نمی‌شود انتظار داشت که ارزش‌های دینی که امروز نیز با ابزارهای مختلف مورد هجمه قرار دارند، تقویت و تثبیت شود.

رئیس تبلیغات اسلامی پیرانشهر با اعتقاد به هم‌اندیشی مردم و مسئولان برای استقبال مردم و همچنین، احساس نیاز به آموزش‌های قرآنی با استفاده از روش‌های نوین، گفت: در حال حاضر مراکز قرآنی فعال در سطح این شهرستان پاسخ‌گوی نیاز مردم هستند اما در صورت افزایش مخاطب این تعداد نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.

captcha