سرمایه‌گذاری در عرصه هنر قرآنی؛ راهکار مقابله با هجمه‌های فرهنگی
کد خبر: 1427378
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

سرمایه‌گذاری در عرصه هنر قرآنی؛ راهکار مقابله با هجمه‌های فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی: خوشنویس و کاتب قرآن تنها راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی را به‌کار گرفتن ابزار هنر دانست و گفت: باید در عرصه هنر قرآنی مسئولان بیشتر وقت و سرمایه بگذارند چراکه آینده فرهنگ جامعه در گروی مقید شدن افراد به مفاهیم قرآنی است.

حجت‌الاسلام محمد قلیزاده، خوشنویس و کاتب قرآن ارومیه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: عدم توجه مسئولان و متولیان به برپایی مستمر نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت قرآن کریم در وهله اول موجب می‌شود که نسل جوان امروز با مفاهیم قرآنی و تولیدات این حوزه ناآشنا باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز بیش‌ترین بهره از فضاهای مجازی را دشمنان می‌برند، اضافه کرد: دسترسی راحت جوانان به ابزارهای ارتباط جهانی از جمله ماهواره و اینترنت باعث شده که نسل امروز حتی با مفاهیم و معیارهای فرهنگی ملی نیز غریبه باشد.

این کاتب قرآن افزود: کار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به‌گونه‌ای است که در بلندمدت اثرات و تبعات آن نمایان می‌شود، دشمنی که امروز با ابزارهای مختلف درصدد تضعیف ارزش‌های فرهنگی است بدون شک نتیجه‌اش را که همان اضمحلال فرهنگی و ارزشی است در سال‌های نه چندان دور می‌بیند.

قلیزاده که کاتب اولین قرآن به خط نستعلیق است، تنها راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی را به‌کار گرفتن ابزار هنر دانست و اضافه کرد: باید در عرصه هنر قرآنی مسئولان بیشتر وقت و سرمایه بگذارند چرا‌که آینده فرهنگ جامعه در گروی مقید شدن افراد به مفاهیم قرآنی است.

وی عدم حمایت مسئولان از هنرمندان قرآنی را مهم‌ترین دلیل بی‌انگیزه شدن هنرمندان این عرصه برای خلق آثار فاخر و ارائه آن در قالب نمایشگاه‌های تخصصی قرآن دانست و افزود: متأسفانه مسئولان امروز هیچ بهایی به تولیدات قرآنی نمی‌دهند.

خوشنویس و کاتب قرآن ارومیه‌ای در پایان با بیان اینکه بیان دلیل نبود منابع مالی برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی قرآن از سوی مسئولان در واقع نوعی بهانه‌جویی است، ادامه داد: مسئولان باید پاسخگوی کم‌کاری‌های خود در این حوزه باشند و به جای صرف هزینه در اموری که اثربخشی خاصی ندارد اعتبارات را در حوزه نشر و توسعه فرهنگ دینی هزینه کنند.

captcha