ارائه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ‌در قالب کتاب؛ لازمه ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی
کد خبر: 1414262
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

ارائه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ‌در قالب کتاب؛ لازمه ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان بن با اشاره به تغییر سبک‎های زندگی، گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به‌گونه‌ای است که باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و ارائه آن از طریق کتاب در مقابل هجمه‌های فرهنگی ایستاد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، کمال اکبریان، فرماندار شهرستان بن امروز، 13 خرداد‌ در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: حوزه کتاب و کتابخوانی تأثیر مهمی در آینده کشور و شکل‌گیری فرهنگ دارد.

وی با اشاره به تغییر سبک‎های زندگی گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به‌گونه‌ای است که باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و ارائه آن از طریق کتاب در مقابل هجمه‌های فرهنگی ایستاد.

اکبریان با بیان اینکه زندگی مدرن سنت‌های اصیل و مورد نیاز را کمرنگ کرده است، افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان والدین می‌تواند فرهنگ‌های اصیل را به نسل‎های بعد منتقل کند.

وی کسب نمره 87 ارزیابی، توسط کتابداران شهرستان بن را موفقیتی بزرگ برشمرد و اظهار کرد: این افتخار نتیجه مدیریت فرهنگی و جهادی اداره‌کل کتابخانه‌های استان است.

بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه های عمومی این استان هم با تأکید بر حفظ رتبه به‌دست آمده، گفت: این موفقیت باعث شد تا کتابخانه‌های استان الگویی مناسب برای ملاک‌های ارزیابی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شود.

وی اظهارکرد: انجمن شهرستان بن با دیدگاه مثبت و همراهی مستمر نقش مهمی را در کسب این موفقیت داشت.

به گزارش ایکنا، در این نشست از کتابداران و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بن با اهداح لوح تجلیل شد.

captcha