ترویج مکارم اخلاقی فلسفه بعثت پیامبر(ص) است
کد خبر: 1410907
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵

ترویج مکارم اخلاقی فلسفه بعثت پیامبر(ص) است

گروه اجتماعی: امام جمعه پیرانشهر گفت: فلسفه بعثت پیامبر(ص) نظم بخشیدن به زندگی بشر در سایه ترویج مکارم اخلاقی است.

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: پیامبران الهی برای تبشیر و تبذیر بشر و هدایت انسان از طریق رشد و تعالی اخلاقی و الهی به‌سمت رستگاری حقیقی از سوی خداوند مبعوث شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اتمام حجت کردن خدا با بندگان است، اضافه کرد: حضرت محمد‌(ص) در منطقه‌ای چشم به جهان گشود و به پیامبری مبعوث شد که مردم آن در جهل و نادانی قرار داشتند، به حقوق یکدیگر تجاوز می‌کردند.

محمودی افزود: خداوند پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا جهل و نادانی مردم را به علم و آگاهی تبدیل کند و مروج مکارم اخلاقی و دینی ‌بین انسان‌ها باشد.

وی پیامبر اسلام(ص) را پیامبر هدایت و اصلاح معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) برای اصلاح و هدایت ‌میان مردم برگزیده شد تا با تشیر و انذار و ابلاغ رسالت الهی خود مردم از فساد، ظلم و جهل و نادانی که در آن قرار داشتند، نجات دهد.

برپایی عدالت اجتماعی؛ از فلسفه‌های بعثت پیامبر‌(ص)

محمودی، برپایی عدالت اجتماعی آن‌هم به‌دست خود مردم را یکی دیگر از فلسفه‌های بعثت پیامبر‌(ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر‌(ص) مبعوث شد تا با اجرای امر به معروف و نهی از منکر مردم از انجام زشتی‌ها باز‌دارد و در مقابل آنان را به انجام حلال‌ها و معروف‌های الهی تشویق کند و زمینه را برای ایجاد عدالت از سوی مردم فراهم کند.

وی‌ رستن از زنجیرهای سلطه ظلم و کفر و کسب آزادی را از دیگر فلسفه‌های بعثت نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: همه پیامبران الهی با هدف هدایت مردم و همچنین گسترش عدل و عدالت از سوی خداوند برگزیده‌ شده‌اند تا در آزادی که از آموزه‌های دین نشئت می‌گیرد مسیر کمال الهی را طی کنند.

امام جمعه پیرانشهر در پایان با اشاره به اینکه حضرت محمد‌(ص) حلقه اتحاد و انسجام امت اسلامی است، گفت: هدف از بعثت پیامبر(ص) در نهایت سعادت بخشی و همچنین سامان دادن به زندگی بشر بوده است و امت اسلامی در عصر حاضر برای رسیدن به سعادت باید پیرو و عامل به سیره نبوی و کلام قرآن باشند.

captcha