همایش بین‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در مراکش آغاز شد
کد خبر: 1402351
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

همایش بین‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در مراکش آغاز شد

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت»، دیروز، دوازدهم اردیبهشت‌ماه، در رباط، پایتخت مراکش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «atlasinfo»، همایش بین‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با عنوان «دیدار برای احیای گفت‌وگو» به همت بنیاد ملک عبدالعزیز شهر «کازابلانکا» با مشارکت کتابخانه ملی مراکش و کالج سن ـ برنارد پاریس، دیروز در رباط آغاز شد.

این همایش بین‌المللی با حضور گروه محققان اسلام ـ مسیحیت مراکش، اعضای اجلاس کشیشان فرانسه، سفیر فرانسه در مراکش، اعضای مرکز گفت‌وگوی بین ادیان اتریش، اساتید دانشگاه تونس، لبنان، فرانسه و بلژیک برگزار می‌شود و عصر امروز با امضای توافقنامه همکاری میان نهادهای فعال در حوزه گفت‌وگوی ادیان در آفریقا و اروپا به پایان خواهد رسید.

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در گذر زمان، گفت‌وگو در جهانی که هر روز در حال تغییر است، ابعاد تاریخی و فرهنگی روابط میان مسلمانان و مسیحیان، مدرنیته و روابط تاریخی: فرصت‌ها و موانع عنوان مهم‌ترین مقالاتی هستند که طی این همایش دو روزه ارائه می‌شوند.

همچنین در حاشیه این همایش بین‌المللی، میزگردی با موضوع «افق‌های پیش‌رو برای گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت» نیز برگزار خواهد شد که طی آن رهبران کلیسای مراکش و اعضای کالج «سن ـ برنارد» پاریس پیشنهادات خود در زمینه روش‌های تقویت روابط بین پیروان ادیان الهی را به شرکت‌کنندگان مسلمان عرضه خواهند کرد.

captcha