حامی مالی برنامه «پکن اکسپرس» به جمع تحریم‌کنندگان پیوست
کد خبر: 1401116
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
در راستای حمایت از مسلمانان میانمار؛

حامی مالی برنامه «پکن اکسپرس» به جمع تحریم‌کنندگان پیوست

گروه بین‌الملل: شرکت تولیدکننده لوازم ورزشی «توینز» که حامی مالی برنامه تلویزیونی «پکن اکسپرس» بود، ضمن لغو قرارداد، به جمع تحریم‌کنندگان این برنامه ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «katibin.fr»، به دنبال تشکیل کمپین تحریم برنامه تلویزیونی «پکن اکسپرس» که از شبکه «M6» فرانسه پخش می‌شود، شرکت تولیدکننده لوازم ورزشی «Twins for Peace» با صدور بیانیه‌ای، از لغو قرارداد خود با این شبکه خبر داد و عنوان کرد: مسئولان شرکت از محل برگزاری مسابقه «پکن اکسپرس» مطلع نبودند و پس از آگاهی از اینکه برنامه در کشور میانمار برگزار می‌شود، قرارداد خود به عنوان اسپانسر را لغو کردیم.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حضور ما در این برنامه به عنوان اسپانسر تجربه‌ای جدید بود و ما از محتوای آن و محل برگزاری مسابقه بی‌خبر بودیم. ما این اشتباه را می‌پذیریم و برای جبران آن، قراردادمان به عنوان شریک تجاری در این مسابقه تلویزیونی را لغو می‌کنیم.

یادآور می‌شود، دهمین برنامه تلویزیونی «پکن اکسپرس» که از شبکه «M6» فرانسه پخش می‌شود، این‌ بار به میانمار و جاذبه‌های دیدنی این کشور اختصاص دارد و مسئولان شبکه بدون توجه به جنایاتی که در این کشور علیه اقلیت مسلمان روی می‌دهد سعی دارند تا با برگزاری مسابقه خود در این کشور، گردشگران را به بازدید از  میانمار دعوت کنند.
مسلمانان فرانسه‌زبان نیز با تشکیل کمپین «مخالفت با پکن اکسپرس 2014» در شبکه اجتماعی فیسبوک و جمع‌آوری امضاء، سعی کردند تا از پخش این برنامه که به گفته آنان «نادیده گرفتن قتل‌عام مسلمانان روهینگیا و تلاش برای تبلیغ کشوری است که حقوق اولیه شهروندان را نادیده می‌گیرد» جلوگیری کنند.
مسئولان راه‌اندازی این کمپین جهانی در بیانیه خود عنوان کردند که پخش این برنامه درست در زمانی که شهروندان مسلمان به فجیع‌ترین شکل ممکن توسط بودایی‌های افراطی به قتل می‌رسند، نشان‌گر بی‌توجهی مسئولان شبکه تلویزیونی «M6» فرانسه به واقعیات جهان است.

پس از راه‌اندازی این کمپین و پخش نخستین قسمت مسابقه، پایگاه اطلاع‌رسانی «20 Minutes» فرانسه در گزارشی تصریح کرد: این دوره از برنامه، بدترین آغاز را از زمان پخش این مسابقه تلویزیونی تاکنون داشت و کاهش تعداد بینندگان آن بسیار قابل تامل است.

captcha