رسالت بسیج دانشجویی، تحقق اهداف ایجابی انقلاب است
کد خبر: 1377197
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
سرلشکر جعفری:

رسالت بسیج دانشجویی، تحقق اهداف ایجابی انقلاب است

گروه سیاسی: سرلشکر جعفری با اشاره به آرمان‌های ایجابی انقلاب اسلامی گفت: پیاده‌شدن حدود اسلامی، اسلامی‌شدن جامعه و دستگاه‌های نظام از جمله این آرمان‌هاست و رسالت امروز بسیج دانشجویی تحقق اهداف ایجابی انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه امروز چهارشنبه، 30 بهمن، در همایش مسئولان بسیج دانشجویی کشور که در محل سازمان بسیج دانشجویی در حال برگزاری است، گفت: وجه مشترک سپاه و بسیج انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی راه و هدف ما را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی با طرح این سؤال که امروز باید چه نقشی باید ایفا کنیم، افزود:  شما دانشجویان بسیجی باید خود را برای ایفای نقش در آینده آماده کنید و اگر چنین دغدغه‌ای نباشد نمی‌توان نام خود را دانشجوی بسیجی نامید.

سرلشکر جعفری با اشاره به معنای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت جمعی در جامعه تحت رهبری یک فقیه عادل است که جامعه را به سمت تحقق اهداف اسلامی پیش می‌برد.

وی عنوان کرد: مبارزه با طاغوت‌ها و جهاد برای استقرار یک نظام اسلامی اولین مرحله از انقلاب است، در مراحل دیگر باید به سمت اسلامی شدن دستگاه‌های نظام و اسلامی شدن جامعه و اسلامی شدن جهان اسلام پیش برویم.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز حکومت اسلامی در چارچوب مبانی دینی اصول فقه شیعه و فقه سیاسی شیعه تشکیل شده و ولی فقیه این مسئله را هدایت می کند.

برخی انقلاب اسلامی را در مرحله پیدایش قبول دارند
سرلشکر جعفری با بیان اینکه نگاه‌های دیگری در مورد انقلاب اسلامی وجود دارد، گفت: در این تفکر انقلاب را در مرحله اول مشاهده می‌کنند؛ وقتی نگاه انسان به انقلاب الهی نباشد دیگر تفاوتی میان انقلاب اسلامی و سایر انقلاب‌ها قائل نخواهد بود.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: علت پویایی انقلاب اسلامی این است که آرمان‌ها و اهداف بالایی دارد، ما راه طولانی در پیش داریم و متاسفانه در کشور تفکری وجود دارد که در عمل کاری به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی ندارد در حالی که انقلاب اسلامی در پی این است که مبانی دینی را در تار و پود جامعه جاری کند.

وی با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب اسلامی افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌خواهند انقلاب اسلامی در اهداف و آرمان‌ها پیشرفت کند، دشمن خارجی بر امکانات و ابزارهای مادی تسلط دارد، این قدرت بزرگ مادی که خیلی از افراد را نیز مرعوب کرده است، وقتی با مخالفین انقلاب هماهنگ شود یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی به وجود می آورد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد آرمان‌های ایجابی و سلبی انقلاب اسلامی گفت: ایستادگی در برابر نظام سلطه، مقاومت، تحمل سختی‌ها و تحریم‌ها از جمله آرمان‌های سلبی انقلاب است که تاکنون در آن نیز موفق بوده‌ایم و باید  برای تحقق آرمان‌های ایجابی تلاش بیشتر کرد؛ همه تلاش نظام سلطه نیز این است که فرهنگ و خواسته‌های او را بپذیریم.

لزوم توجه مجاهدین به آیات سوره صف
وی در مورد آیات سوره صف افزود: در ابتدای این سوره خداوند به مومنین خطاب می‌کند که چرا حرفی می‌زنید که عمل نمی‌کنید و در آیات دیگر در مورد مجاهدت در راه خدا سخن به میان آمده است، امروز تجارت ما در دنیا باید با مال و جان در راه خدا باشد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت یاری دین خدا گفت: یاری خدا امروز با 50 سال پیش تفاوت دارد، انقلاب اسلامی پیروز شد تا حکومت اسلامی تشکیل شود و امروز مجاهدت و یاری دین خدا برای مومنین معنای خاص خود را دارد.

سرلشکر جعفری با اشاره به آرمان‌های ایجابی انقلاب اسلامی گفت: پیاده شدن حدود اسلامی، اسلامی شدن جامعه اسلامی، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام از جمله این آرمان‌هاست و رسالت امروز بسیج دانشجویی تحقق اهداف ایجابی انقلاب است.

فرمانده کل سپاه با ذکر اینکه مبنای انقلابی بودن تبعیت از رهبری است، افزود: نظام اسلامی ظرف پیشبرد انقلاب اسلامی است و اگر انقلاب اسلامی استمرار نداشته باشد، جمهوری اسلامی نیز معنایی نخواهد داشت.

فرمانده کل سپاه با اشاره به وظایف امروز دانشجویان بسیجی گفت: باید در عرصه علمی جهادی عمل کنید، تخصص و توانمندی به خصوص در عرصه علوم انسانی لازم است و در کنار آن باید دانشجویان بسیجی خود را مجهز به معنویت کنند.

بنابراین گزارش فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان به سوالات مسئولان بسیج دانشجویی پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان بسیجی در مورد تجربه بسیج گفت: بسیاری از کشورها از ما می‌خواهند که تجربیات خود را در مورد بسیج در اختیارشان بگذاریم و ما به آنها می‌گوییم که لازمه بسیج اعتقاد به اسلام است و تا اعتقاد به اسلام نداشته باشید، نمی‌توان بسیج را در کشورهایتان ایجاد کرد.

captcha