نشست خبری «خط ویژه» با حضور عوامل فیلم برگزار شد
کد خبر: 1370702
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
در برج میلاد؛

نشست خبری «خط ویژه» با حضور عوامل فیلم برگزار شد

گروه هنر: نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خط ویژه» شب گذشته با حضور مصطفی کیایی کارگردان و جمع از بازیگران این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خط ویژه»  شب گذشته 14 بهمن ماه، در حاشبه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور مصطفی کیایی کارگردان، سام قریبیان، هانیه توسلی، میلاد کی مرام، میترا حجار، محسن کیایی، هومن سیدی و پریناز ایزد یار (بازیگران)، رضا یزدانی (خواننده)، در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه کیایی اظهار کرد: کلیت فیلم یکدستی خاصی داشت، به نحوی‌که در کل کار می‌توان فضایی فانتزی را مشاهده کرد. نکته دیگر اینکه این فیلم سعی دارد به برخی از آسیب‌های جامعه اشاره داشته باشد.

وی افزود: بحث من از پرداختن به برخی اختلاس‌های نشان‌دهنده این است که در جامعه ممکن است تبعیض‌هایی وجود داشته باشد، چون عده‌ای برای دریافت وام ازدواج مشکلات بسیاری را متحمل می‌شوند، اما برخی دیگر وام میلیاردی بدون هیچ دردسری دریافت می‌کنند.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که آیا این فیلم در گیشه به سرنوشت «ضد گلوله» (فیلم قبلی کارگردان) دچار می‌شود؟ گفت: معتقدم فیلم قبلی من در گیشه فروش بدی نداشت به ویژه اینکه در شرایطی نه چندان مناسبی روی پرده رفت، اما ما تمام سعی خودمان را می کنیم تا نمایش خوبی برای اکران عمومی داشته باشیم.

هانیه توسلی بازیگر فیلم هم گفت:  این فیلم را برای بار دوم است که می‌بینم و هر دو دفعه نیز از تماشای کار لذت بردم چون این کار هم به لحاظ ساختار کار خوبی است هم اینکه در گیشه توانسته به موفقیت‌های لازم دست پیدا کند.

حجار نیز درباره نقش خود بیان کرد: من درباره نقشم حرف نمی‌زنم چون منتقدان باید درباره آن نظر دهند. درباره کارگردان هم باید بگویم فیلم از فیلمسازی خوب و حرفه‌ای بهره می‌برد کارگردانی که به شدت به کارش علاقه‌مند بود. در این میان انرژی جوان فیلم هم به بالا رفتن کیفیت کار کمک کند.

در این بخش از جلسه کارگردان در پاسخ به این سؤال که چرا تمام شخصیت‌های فیلم سرنوشتی تلخ دارند، گفت: این فیلم به هیچ وجه شخصیت‌های تلخ و ناامید ندارد، چون هر فردی در موقعیت‌های خاص مشکلاتی را پیش روی دارند که ما در پی نشان دادن آن موقعیت‌ها هستیم.

کی‌مرام دیگر بازیگر این فیلم هم تصریح کرد: ما در این فیلم می‌خواستیم نشان دهیم که در دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که دیگر شاهد رانت‌خواری‌ها نباشیم، پس اینکه در پایان فیلم اشاره می‌شود که رانت‌خوار گرفتار نیامده به این معنا بود که در آینده امید می‌رود این دسته افراد گرفتار آیند.

سیدی نیز در سخانی کوتاه درباره نقشش و فیلم گفت:  من فیلم و نقشم را خیلی دوست داشتم، چون برای بازی در این فیلم نزد تماشاگران شرمنده نشدم.

قریبیان بازیگر نقش رانت‌خوار فیلم هم در پاسخ به این سؤال که بازیگری برای وی دغدغه است یا فیلمنامه‌نویسی؟ چنین توضیح داد: وقتی یک سناریو خوب به من پیشنهاد شود آن را بازی می‌کنم، البته خود را بازیگر نمی‌دانم، اما اگر کاری که پیشنهاد می‌شود خوب باشم از آن نخواهم گذشت.

کی‌مرام هم در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: این فیلم، کاری قصه محور بود که تصویر کردنش احتیاج به یک تیم قوی داشت و خوشحالم که این اتفاق به خوبی رخ داد.

captcha