پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان قم افتتاح شد
کد خبر: 1359523
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان قم افتتاح شد

خبرنگار افتخاری/ جلال بیطرفان: مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی طالب(ع) در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش، استاندار قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی، فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص)، فرماندار و جمعی از مسئولان قم حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع)، در سخنرانی خود با اشاره به فعالیت‌های دشمنان برای عقب ماندن کشور، اظهار کرد: از آغاز نهضت اسلامی دشمنان تمام تلاش خود را می‌کردند که ما به این باور برسیم که نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان هرچه تلاش کردند و زحمت کشیدن نتیجه نگرفتند و یا نتایج برعکس گرفتند، ادامه داد: قبل از انقلاب کشور در حال حرکت بود ولی نه به جلو بلکه در حال عقب‌گرد بود ولی  امروز نظام اسلامی استوار در حال پاسداری از انقلاب اسلامی است و در حال قدم برداشتن برای قله‌های بلند است.
فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) بیان کرد: بعد از انقلاب با تمام تلاش‌ها باز هم نتوانسته‌ایم که نام قم را در حد خود بدرخشانیم ولی تمام سعی خود را می‌کنیم با تلاش شبانه روز و گام‌های محکم مسئولان این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.
در ادامه مراسم سردار سیدضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران، با اشاره به نقش سپاه در کمک به محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: یکی از کارهایی که سپاه را مردم‌دار و مردم دوست و مردم یار کرده است قرار گاه سازندگی است، که این قرارگاه در ابتدا در مرزها و جاده‌های مرزی فعالیت می‌کرد ولی با پیشرفت و گسترش بیشتر و در دست گرفتن پروژ‌ه‌های بزرگ تبدیل به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) شد.
وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در زمان صلح به عنوان قرارگاه سازندگی و در زمان جنگ به عنوان قرارگاه مهندسی است، اضافه کرد: تمام پروژه‌های قرارگاه به گونه‌ای با آمادگی رزم ارتباط دارد و تمام کارهای قرارگاه  در راستای آمادگی رزم است.
فرمانده قرارگاه قرب کوثر به سود حاصله از این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: تمام سودهایی که توسط قرارگاه جذب می‌شود تمام آن در مناطق محروم کل کشور تقسیم می‌شود و برای آبادانی و عمرانی آنها مصرف می‌شود که اینها هدیه‌ای از طرف رهبری برای مردم است.
وی در پایان به پروژه‌های سازندگی در قم اشاره کرد و ادامه داد: در استان قم 70 پروژه های در حال اجرا است.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم از فعالان در زمینه محرومیت‌زدایی در شهر قم با اعطای لوح و هدیه تقدیر شد.
captcha