تعمیق ارزش های اسلامی در دانشجویان از راه‌های مبارزه با استکبار است
کد خبر: 1334200
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
اسدی:

تعمیق ارزش های اسلامی در دانشجویان از راه‌های مبارزه با استکبار است

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به نقش تحول‌آفرین دانشجویان در عرصه‌های مختلف، گفت: به هر میزان عمق ارزش‌های اسلامی در شاکله جنبش دانشجویی بیشتر شود تقابل با ظلم و استکبار جهانی نیز اصولی‌تر خود را نشان خواهد داد.


اسماعیل اسدی، رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با تبریک روز دانشجو به دانشجویان، گفت: جنبش دانشجویی از سال 1332 که یک نقطه خونین اما در عین حال قوی بود شکل و جهت گرفت.



وی خاطرنشان کرد: دانشجویان برای مبارزه با استبداد و استکبار وارد میدان شدند و از خون خود گذشتند و بعد از آن زمان بود که جنبش دانشجویی رنگ دیگری به خود گرفت به طوری که در طول مبارزات ملت ایران این حرکت ضد استکباری و ضد استعماری همواره خود را به‌گونه‌ای اثربخش نشان داد.



اسدی به نقش مؤثر دانشجویان بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: دانشجویان نه تنها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بلکه بعد از آن نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند و چه در دوران دفاع مقدس در دفاع از کیان نظام و چه امروز در سنگر بصیرت‌افزایی و تولید علم همواره در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کردند.



وی به تشریح پیچیدگی‌های مبارزاتی امروز پرداخت و با اشاره به زوایای مختلف جنگ نرم استکبار علیه ایران اسلامی، گفت: تحریم‌های ظالمانه، بخشی از جنگ نرم علیه ایران بود.



به گفته وی، دانشجویان نیز در این شرایط در راستای جبران خلأهای پیش آمده در بخش‌های فناوری، اقتصاد و تولید، اقدامات علمی مؤثری را به انجام رساندند که اثربخشی تحریم‌ها را به حداقل رساند.



وی افزود: دانشجویان در این شرایط سخت نه تنها از سنگر جهاد علمی غافل نشدند بلکه حرکتی علمی عظیمی را در جهان از نظر علمی به‌وجود آوردند و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتند.



رئیس دانشگاه شهرکرد همچنین دانشجویان به شهادت رسیده در مقابل ظلم را الگوهای دانشجویان امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: این الگوگیری نقش مؤثری در محکم شدن پایه‌های عقیدتی و پایبندی بیشتر دانشجویان به باورها و ارزش‌های اسلامی دارد.



اسدی خاطرنشان کرد: به هر میزان عمق ارزش‌های اسلامی در شاکله جنبش دانشجویی بیشتر شود تقابل با ظلم و استکبار جهانی نیز اصولی‌تر خود را نشان خواهد داد.

captcha