«قاعده فقهی حرمت تنفر از دین» بررسی می‌شود
کد خبر: 1322397
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
با سخنرانی حجت‌الاسلام نوبهار؛

«قاعده فقهی حرمت تنفر از دین» بررسی می‌شود

گروه اندیشه: نشست «بررسی قاعده فقهی حرمت تنفر از دین» با سخنرانی حجت‌الاسلام نوبهار در مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد، برگزار می‌شود.‌


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام رحیم نوبهار، استاد گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، روز پنج‌شنبه 7 آذرماه، ساعت 14 تا 16 در نشست «مقاله‌ای با نام قاعده حرمت تنفر از دین» که به همت مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار می‌شود، به به بیان سخنانی می‌پردازد.



براساس این گزارش، در این سخنرانی، قواعد عقلی و نقلی‌ای آورده‌ می‌شود که به موجب آن، ارتکاب هر عملی که مایه دین‌گریزی مردم شود، حرام دانسته شده‌است. مفاد این ادله نه تنها بر ادله احکام مباح که بر ادله احکام الزامی نیز حاکم است.



به حکم این قاعده، اجرای احکام شریعت باید در بستر مقبولیت عمومی و در یک تعامل منطقی و معقول با جامعه و به لحاظ زمینه‌های فکری و فرهنگی آن اجرا شود تا مورد پذیرش قرار گیرد و هدف نهایی دین که گشودن قلب‌هاست حاصل شود.



یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست، روز پنج‌شنبه 7 آذرماه به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 126، مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد مراجعه کنند.

captcha