کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است
کد خبر: 1319919
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷

کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است

گروه اندیشه: نویسنده کردستانی نقش کتاب را در ارتقاء آگاهی و بصیرت جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.


بهروز خیریه، نویسنده کردستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: امروزه دشمنان با بهره‌گیری از دسیسه‌های فرهنگی مختلف سعی می‌کنند به ملت ایران و سایر کشورهای اسلامی ضربه بزنند.



وی افزود: کتاب و کتابخوانی به‌واسطه تأثیرات مفیدی که بر آگاهی و بصیرت فرد دارد بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان است.



نویسنده کتاب‌های «دلوپ» و «اهل بیت» ‌بیان کرد: تعمیق فرهنگ جامعه، گسترش علم، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی، آگاهی یافتن از علوم مختلف و مسائل سیاسی و اجتماعی از جمله مزایای کتاب و کتابخوانی برای فرد و جامعه است.



خیریه اعلام کرد: تشویق به کتاب‌خوانی، افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در کتابخانه‌های عمومی، ارتقاء زیربنا، تنوع عناوین کتاب‌ها و همچنین سهولت دسترسی مردم به کتاب می‌تواند از عوامل مهم در جذب مردم به مطالعه باشد.



وی نقش مسئولان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم ارزیابی و عنوان کرد: در قرآن کریم خداوند به قلم سوگند یاد کرده و معجزه جاودان پیامبر اسلام(ص) به‌عنوان آخرین رسول الهی کتاب است، لذا نظر به آموزه‌های دینی ما مسئولان در این رابطه رسالتی خطیر برعهده دارند.



خیریه در ادامه به عوامل مؤثر در بی‌توجهی مردم به کتاب اشاره و اعلام کرد: عادت نداشتن به مطالعه، مشکلات معیشتی، مشکلات خاص چاپ و نشر کتاب و افزایش هزینه‌های چاپ کتاب از جمله عوامل بی‌توجهی به مطالعه است. 



وی به نقش مهم مؤسسات غیردولتی در ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: برخی نهادهای غیردولتی و خصوصی وجود دارند که به فعالیت در این حوزه علاقمند هستد و متولیان امر باید از این ظرفیت استفاده مفید ببرند.



این نویسنده کردستانی عنوان کرد: تنوع منابع و توجه به نیازهای مخاطبان در نشر کتاب می‌تواند در جلب نظر اقشار مختلف به‌سوی فرهنگ مطالعه بسیار تأثیرگذار باشد.



وی بر لزوم اختصاص بخشی از زمان کاری کارمندان ادارات و سازمان‌ها به مطالعه تأکید کرد و یادآور شد: با این کار علاوه افزایش شاخص سرانه مطالعه، کیفیت خدمت‌رسانی در ادارات با توجه به ارتقای دانش کارمندان افزایش می‌یابد.

captcha