بانوان کانون‌های مسجدی پای‌کار فرزندآوری
کد خبر: 4212766
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

بانوان کانون‌های مسجدی پای‌کار فرزندآوری

نشست توجیهی «قانون حمایت از خانواده و جوان‌سازی جمعیت» ویژه بانوان مدیر و رابطان فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برگزار شد.

نشست توجیهی بانوان کانون‌های مساجد کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست توجیهی «قانون حمایت از خانواده و جوان‌سازی جمعیت» ویژه بانوان مدیر و رابطان فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه امروز، نهم اردیبهشت در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در این نشست با اشاره به نقش اثرگذار کانون‌های مساجد در جلوگیری از سقط جنین و توجیه و آگاه‌سازی بانوان درخصوص قباحت شدید آن به لحاظ شرعی، انسانی و عرفی از سپرده شدن رسالت خطیر فرهنگ‌سازی و کمک‌رسانی به خانواده‌ها در امر فرزندآوری به بانوان کانون‌های مساجد خبر داد و اظهار کرد: این موضوع در بنیاد ملی خانواده مورد توجه است و در فرهنگ‌سازی این مهم اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی حمایت از فضا‌های فرهنگی به ویژه بهره‌گیری از توانمندی‌های بانوان مسجدی در این عرصه را مهم دانست و افزود: بنیاد ملی خانواده با واقع‌بینی تلاش می‌کند تا از مساجد و مجموعه‌های مسجدی در این عرصه حمایت کند چرا که اعتقاد دارد اگر قرار است در بحث فرهنگی و موضوع فرزندآوری اتفاقی بیافتد، کانون‌های مساجد پای کار هستند چرا که با اقشار مختلف در ارتباط‌اند و در یک کلام این مأموریت مسجدی است.

جانجانی تصریح کرد: امیدواریم تا برای تحقق این موضوع با تعامل مجموعه کانون‌های مسجدی اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: بانوان مسجدی برای فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت مسئولیت دارند همچنان که همه در این عرصه مسئولیت داریم بنابراین با توجه به وضعیت نامطلوب جمعیتی، لازم است با هوشیاری و فرهنگ‌سازی توسط افراد صاحب ایده و فکر، زوج‌ها را به سمت فرزندآوری ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اهداف کانون‌های فرهنگی تخصصی بانوان در این راستا، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به ویژه کانون‌های تخصصی بانوان می‌توانند در زمینه تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری نقشی اثرگذار داشته باشند.

جانجانی در پایان با بیان اینکه تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب و مسئولین نظام همواره و بدون هیچ استثنایی توسعه جمعیت سالم و بالنده بوده است، گفت: باید بپذیریم که متغیر‌های فرهنگی و سبک زندگی در الگوی فرزندآوری جامعه ما سهم بیشتر و نقش مهم‌تری دارد بر این اساس باید پذیرفت مسجد و شبکه مساجد کشور می‌توانند بر متغیر‌های فرهنگی تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha