اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه برگزار می‌شود
کد خبر: 4212628
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان دوشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه ساعت 20 در سالن دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت خبر داد.

نشست خبری اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدعلی‌اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه در استقبال از دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان، اظهار کرد: در این راستا 17 کمیته تشکیل و مأموریت خود را آغاز کردند.

وی افزود: از ابتدای تشکیل ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان تاکنون بیش از 5 هزار برنامه در استقبال از دومین کنگره ملی 2 هزار شهید استان با هدف برگزاری کنگره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازیابی آرمان‌های شهدا و انتقال به نسل جدید برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در ادامه با اشاره به اینکه از 422 شهید شهرستان اولیای کمتر از 50 شهید در قید حیاتند، اضافه کرد: می‌طلبد با برگزاری اجلاسیه فرهنگ شهادت را مکتوب و سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

پوربهشت برگزاری 381 مورد یادواره شهدا، سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا و جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان، تجلیل از 550 نفر از رزمندگان دفاع مقدس، کاشت 2 هزار نهال به نیابت از شهدا در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر و ادارات، توزیع 220 فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید و نصب تصاویر همه شهدا در قالب زیبا در سطح معابر دهدشت، اعزام روایتگران به مدارس و روایتگری دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و اعزام 800 دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب را از برنامه‌های اجرایی صورت گرفته بیان کرد.

وی همچنین خدمات عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در روستاها با اعزام گروه‌های جهادی، توزیع 3 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، برگزاری محافل قرآنی و مسابقات ورزشی به نیابت از شهدا، همایش‌های پیاده‌روی با تصاویر شهدا، چاپ وصیت‌نامه شهدا و توزیع آنها، تحریر کتاب «نقش شهرستان در دفاع مقدس» به نویسندگی سید نورمحمد حسینی و تولید مستند تلویزیونی از جمله روحانی شهید سید عبدمحمد تقوی (معروف به مطهری جنوب) و شهیدان شیرودی و شهید طیب و تولیدات موشن و کلیپ اثرگذار در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های اجرایی ذکر کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه شعار اجلاسیه را «شهدا، محور وحدت و همدلی» اعلام کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته معلم و کارگر زمان برگزاری اجلاسیه در این بازه زمانی انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم ادا شود.

پوربهشت در پایان از برگزاری اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه دوشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه ساعت 20 در سالن دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت خبر داد و گفت: سخنران ویژه این ویژه‌برنامه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha