اکران فیلم «آپاراتچی» در سیمای جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4211898
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

اکران فیلم «آپاراتچی» در سیمای جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

فیلم «آپاراتچی، با حضور قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم با حضور گسترده دانشجویان دانشگاه تبریز در سیمای جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی اکران شد.

قربانعلی طاهر فر، کارگردان فیلم آپاراتچی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فیلم «آپاراتچی»، با حضور قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم و با حضور گسترده دانشجویان دانشگاه تبریز روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه در سیمای جهاددانشگاهی استان اکران شد.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، ‌در این مراسم، به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هنوز افتخار، غرور، شجاعت و اقدام منحصر به‌فرد رزمندگان سپاه اسلام طراوت و تازگی خاصی دارد. 

وی به خباثت‌های رسانه‌ای دشمنان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در بحث تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ کشورمان، زبان هنر است که این امر می‌تواند بسیاری از خباثت‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

نصراله‌زاده گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری ویژه دانشجویان باعث افزایش روح نشاط و شادابی بین دانشجویان شده و استقبال آنان نیز از این برنامه‌ شایان توجه است. خوشبختانه سینمای دانشگاه فعال شده و امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، این مجموعه فرهنگی بیش از بیش فعالتر شود.

قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم آپاراتچی نیز در این مراسم به جایگاه و مقام دانشگاه تبریز در کشور تأکید کرد و افزود: موضوع فیلم آپاراتچی براساس خاطرات شفاهی جلیل اسدی طایفی که عاشق سینما بود، ساخته شده است.

اکران دانشجویی فیلم آپاراتچی با حضور صفر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز، محمد تبریزی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان و خسرو کنعانی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در محل سینمای جهاددانشگاهی برگزار شد و در این مراسم از قربانعلی طاهرفر به عنوان هنرمند فرهیخته ضمن قدردانی تجلیل به عمل آمد. 

فیلم آپاراتچی در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرده است. این فیلم برداشتی آزاد از رمانی به‌ همین نام نوشته «روح‌الله رشیدی» است که تاریخ شفاهی«جلیل طائفی» از فیلمسازان دهه ۶۰ را روایت می کند، وی هنرمندی برخاسته از قشر مردمی دهه ۶۰ تبریز و اکنون در قید حیات است. آپاراتچی اقتباسی از زندگی عاشقانه «جلیل طائفی» است که به قلم «حسین تراب نژاد» به زیبایی به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام
captcha