اراده خدایی عامل تمایز ارتش و نیروهای دفاعی است
کد خبر: 4210935
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
استاندار زنجان:

اراده خدایی عامل تمایز ارتش و نیروهای دفاعی است

استاندار زنجان گفت: عاملی که ارتش و نیروهای مسلح را متمایز می‌کند، اراده خدایی، عزمی جزم و شهادت است.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، امروز ۲۹ فروردین‌ ماه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با بیان اینکه اگر اتفاق ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بازگشت ۲۱ بهمن‌ ماه توسط ارتش نبود، مطمئنا انقلاب اسلامی به راحتی پیروز نمی‌شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی، استقلال است و برای داشتن استقلال باید پایه‌های اقتصادی و مهم‌تر از آن، پایه‌های نظامی را محکم کرد تا هیچ کشوری با چشم چپ به کشور ما نگاه نکند. این استراتژی را مستقیماً قانون اساسی برعهده رهبر گذاشته است و رهبر معظم انقلاب به دقت و درستی آن را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در سال‌های جنگ این نیاز احساس شد که باید به سمتی حرکت کنیم تا در قدرت نظامی شامل ساماندهی نیروی انسانی، رزم و تجهیزات مربوط به دفاع به سمت خودکفایی حرکت کنیم و این حرکت را ارتش شروع کرد و بنای اولین هواپیماهای کوچک را شهید ستاری ایجاد کرد.

افشارچی ادامه داد: در حوزه دفاع در هوافضا، ارتش حرفی برای گفتن دارد، در حوزه نیروی هوایی ارتش با توجه به تحریم‌ها، مجموعه متنوعی از هواپیماها را در اختیار دارد و آن‌ها را آماده رزم کرد، در نیروی زمینی نیز ادواتی که ارتش و وزارت دفاع ساختند، قابل اتکا و حساب است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با اقدامات ارتش و در کنار زحمات سپاه، سربلند و مطمئن هستیم برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور چشم‌مان به دست هیچ ابرقدرتی نیست و آن‌ها در این زمینه به ما نیاز دارند، ممکن است تعرضی کنند، ولی قطعاً جواب بسیار دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: عاملی که ارتش و نیروهای مسلح را متمایز می‌کند، اراده خدایی، عزمی جزم و شهادت است که همه ما خود را آماده دفاع کرده و جان را برای انقلاب اسلامی در کف دست گرفته‌ایم و این اصلی‌ترین داشته در مقاومت در برابر رژیم‌های سلطه است. این داشته‌هاست که ارتش را متمایز می‌کند داشته‌هایی که موجب می‌شود در امتداد خواست خداوندی قرار بگیریم.

افشارچی گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب مظلومان جهان است و از روز اول نسبت به مظلومان جهان و فلسطینی‌ها احساس مسؤولیت کردیم و نظام راهبرد خود را در ساماندهی فلسطینیان و لبنانی‌ها و تقویت آن‌ها قرار دادیم. این اقدامات موحب شد رژیم صهیونیستی احساس ناامنی کند و ایران با استراتژی تضعیف و محاصره پیش رفت.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی نقاط قوت ما را هدف قرار داد و افراد شاخصی را مانند شهید شهریاری از ما گرفت و بعد از سردار سلیمانی به خود جرأت داد و شهدایی دیگر را از ما گرفت، ایران صبر استراتژیک را پیشه کرده بود و تلاش داشت با محاصره و تضعیف پیش رود و واقعاً رژیم صهیونیستی تضعیف شده بود.

وی بیان کرد: با استراتژی نظام و اخراج رژیم صهیونیستی از فلسطین از سال ۲۰۰۰ میلادی این رژیم در حال تضعیف است، اتفاقات رخ‌داده و گذر از خط قرمزها توسط صهیونیست‌ها ادامه یافت تا کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و شهدای شاخصی از ایران گرفتند که جمهوری اسلامی ایران صبر را به سمت بازدارندگی تغییر داد.

استاندار زنجان افزود: اتفاقات چند روز گذشته مهم و محوری است و نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در مرحله ضعف قرار دارد و اگر بخواهد پاسخی دهد، پاسخی ده برابر شدیدتر دریافت خواهد کرد. در عملیات «وعده صادق» از یک‌صدم توان خود استفاده کردیم و فقط نشان دادیم قدرت نفوذ در سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی را داریم، با این کار مشخص شد که ضعف آن‌ها چقدر است.

انتهای پیام
captcha