پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی
کد خبر: 4210934
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
طی سال گذشته

پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، از پرداخت مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان درسال ۱۴۰۲ خبرداد.

کمک معیشت به مددجویان گلستانیبه گزارش ایکنا از گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ عیسی بابائی، مدیر کل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه ۸۳.۴۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان می‌باشند، گفت: در سال ۱۴۰۲ برای ۷۸ هزار و ۳۱۸ خانوار، مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

 وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: یکی از الگوی‌های اصلی در خدمت‌رسانی از سوی این نهاد، تأمین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌هاست که بر این اساس میانگین ماهیانه مبلغ ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار تومان، دونفره ۱میلیون و ۹۰ هزارتومان، سه نفره ۱میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، چهارنفره یک میلیون و ۹۶۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزارتومان می‌باشد که بصورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد، برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان در شرایط موجود، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر متناسب با نیازشان ارائه می‌دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسان تر به جامعه هدف خود اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه،(soha.emdad.ir) خواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha