دنیا برای متقین نردبان تعالی و کمال است
کد خبر: 4209228
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
نماینده ولی فقیه در گلستان:

دنیا برای متقین نردبان تعالی و کمال است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه مال و زیور تنها یک متاع بوده که انسان در دنیا می‌تواند به‌صورت محدود از آن استفاده کند، گفت: حیات و زندگی واقعی و ابدی در سرای آخرت برای متقین آماده شده است.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز، 19 فروردین‌ماه در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به آیه 35 سوره زخرف گفت: متاع دنیا چون بی‌ارزش و کم‌مقدار است به دنیادوستان و دنیاپرستان داده شده و افرادی که سرگرم بازی دنیا شده‌اند به جایی نمی‌رسند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مال و زیور تنها یک متاع بوده که انسان در دنیا می‌تواند به‌صورت محدود از آن استفاده کند، اظهار کرد: حیات و زندگی واقعی که در سرای آخرت واقع شده تنها برای متقین است.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به کلمه «يَعْشُ» در آیه 36 سوره زخرف تصریح کرد: برخی از مفسران معتقدند منظور از این کلمه افرادی هستند که خودشان را به ندیدن زده‌اند و بعضی دیگر تفسیر کرده‌اند منظور افراد کور بوده که حقایق الهی را با وجود نشانه‌های الهی و تذکرهای خدای متعال نمی‌بینند.

وی با تأکید بر اینکه همه عالم نشانه‌ای برای به یاد آوردن خدای متعال است، گفت: دنیا دو نوع خوب و بد دارد، بنابراین برای افرادی که دلبسته دنیا بوده و شیطان با آنان قرین گشته جایگاه بدی بوده و برای افرادی که به دنبال کمال و سعادت هستند، نردبان تعالی است.

انتهای پیام
captcha