طرح بهار در بهار به شهرستان کردکوی رسید
کد خبر: 4207107
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
به مناسبت ماه رمضان

طرح بهار در بهار به شهرستان کردکوی رسید

طرح بهار در بهار با هدف وحدت و همدلی بین دو روستای ایلوار یکدانگه و پنجدانگه با محوریت بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و جذب جوانان و نوجوانان به صورت مشترک در روستای ایلوارین از توابع شهرستان کردکوی برگزار شد.

فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج روستای ایلوارین رسیدبه گزارش ایکنا از گلستان، محفل انس با قرآن «طرح بهار در بهار» امروز، 6 فروردین ماه به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج روستای ایلوار پنجدانگه و یکدانگه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مسجد جامع ایلوار یکدانگه در روستای ایلوارین از توابع شهرستان کردکوی برگزار شد.

سیدرمضانعلی امیرلطیفی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حسین‌‌بن‌علی(ع) روستای ایلوار پنج‌دانگه با بیان اینکه برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی، این طرح در روستای ایلوارین برگزار شده است، گفت: این طرح با هدف توسعه و گسترش معارف قرآنی و تعمیق باور‌های دینی در خانه و خانواده در سطح روستاهای گلستان در حال برگزاری است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حسین‌‌بن‌علی(ع) ایلوار پنج‌دانگه با اشاره به اینکه هر خانه باید یک محفل قرآنی باشد، تصریح کرد: برپایی جلسات و محافل قرآنی در جامعه بسترساز جلسات خانگی قرآن بوده که این امر برای تقویت روحیه همدلی در میان افراد خانواده با توجه به معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه مؤثر است.

امیرلطیفی با تأکید بر اینکه این طرح با هدف وحدت و همدلی بین دو روستا به صورت مشترک برگزار شده است، گفت: برنامه‌هایی همچون تواشیح، مسابقه، پخش کلیپ‌های معرفتی، تجلیل از فعالین قرآنی، فرهنگی و جهادی روستا و... به منظور ایجاد محیطی شاد و مفرح همراه با معنویت برای جذب جوانان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند«ارزش و عظمت تلاوت قرآن را از عظمت قرآن باید به دست آورد»، گفت: مهمترین مشکل امروز جامعه عدم نگاه تدبری به قرآن بوده که امیدواریم با برپایی محافل و مجالس قرآنی در روستا فهم از قرآن را از نگاه سطحی به سمت نگاه تدبری سوق دهیم.

ابوذر رستمی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی روستای ایلوار یکدانگه با بیان اینکه هدف از ماه رمضان تقویت عبادت و بندگیِ خداوند است، گفت: ماه رمضان به عنوان یک ماه معنوی، انسان را به سوی آرامش خاصی هدایت می کند و ارتباط خالصانه و معنوی با خداوند متعال در این ماه عامل اصلی این آرامش است.

فرمانده پایگاه مقاونت بسیج شهید بهشتی ایلوار یکدانگه با تأکید بر اینکه باید در این ماه بکوشیم تا رابطه خود با خدای متعال را ترمیم و تقویت کنیم، اظهار کرد: قرآن کریم، رزقِ روحی مؤمن بوده که باید این تغذیه، مستمر و دائمی باشد، لذا برگزاری محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان بستری مناسب برای انس افراد با قرآن و استمرار آن در طی سال خواهد بود.

رستمی با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» توسط مقام معظم رهبری گفت: تلاش کردیم تا برای تحقق شعار سال از مشارکت و همراهی مردم در مراسمات و محافل قرآن بهره بردیم تا با استفاده از فضای معنوی ماه رمضان بین اقشار مختلف مردم همدلی و وفاق شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه همکاری و مشارکت مردم در برنامه‌ها باعث بهبود کیفیت کار، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شور و نشاط در بین مردم و جامعه می‌شود، گفت: باید با سربازی در مرسیر قرآن و اهل بیت با کمک همدلی مقدمات ظهور را برای منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha