یگانگی فقط مختص ذات الهی است
کد خبر: 4207087
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
آیت‌الله نورمفیدی:

یگانگی فقط مختص ذات الهی است

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به بخشی از آیه 12 سوره «زخرف»، گفت: از این آیه در می‌یابیم تمام عالم زوج و دوگانه بوده و یگانگی تنها مختص ذات حق است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 6 فروردین ماه در تفسیر روزانه قرآن کریم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: سوره زخرف از سور مکی بوده که بیشتر مباحث اعتقادی و اساسی معارف دینی را مطرح می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه ریشه و اساس دین اسلام اعتقاد به توحید است، اظهار کرد: توحید تنها بیان و اظهار «لا اله الا الله» نبوده و انسان باید خود را وابسته به خدای متعال بداند و در مقابل امر وی تسلیم باشد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه توحید دارای مراتب است، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا توحید خودش را قوی کرده و رابطه عبودیت و ربوبیت را در طی دوران زندگی در دنیا ارتقا بخشیده و تمام اعمال و رفتار خود را تنها برای قرب الهی انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آیه 11 سوره زخرف خدای متعال با نمایاندن خود به انسان سعی در نزدیک شدن به وی را دارد، ادامه داد: بشر همواره نیاز دارد تا با تفکر و تعقل در نشانه‌ها به خود یادآوری کند که به کدام منشأ هستی متصل است.

امام جمعه گرگان با اشاره به قسمت پایانی آیه 11 سوره زخرف «كَذَلِكَ تُخْرَجُونَ»، «همين گونه [از گورها] بيرون آورده مى ‏شويد»، افزود: زمین، قبر بذرها بوده و خدا با نازل کردن باران، سرزمین مرده را زتده می‌کند لذا بعد اینکه انسان‌ها نیز از این دنیا رفتن  ودر قبرها قرار گرفتن با ارسال باران که منظور سور اسرافیل است آنان را زنده کرده و از قبرها بیرون می‌آورد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی ازآیه 12 سوره زخرف «وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا»، «و همان كسى كه جفتها را يكسره آفريد»، گفت: بعضی مفسرین اذعان دارند که زوجیت مختص حیوانات است، اما باید بدانیم عالم زوج و دوگانه است و یگانگی تنها مختص ذات حق است.

انتهای پیام
captcha