120 نفر از مددجویان زندان‌های لرستان حافظ قرآن شدند
کد خبر: 4206428
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
در سال ۱۴۰۲

120 نفر از مددجویان زندان‌های لرستان حافظ قرآن شدند

رئیس اداره فرهنگی تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان با بیان اینکه تعداد 120 نفر از مددجویان زندان‌های این استان در سال 1402 حافظ قرآن شدند، گفت: یکی از مددجویان زندان مرکزی خرم‌آباد حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه شده است.

مجتبی روشن‌پور، رئیس اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های لرستانمجتبی روشن‌پور، رئیس اداره فرهنگی تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان در تشریح فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل زندان‌های لرستان گفت: تعداد 120 نفر از مددجویان زندان‌های لرستان ذز سال 1402 حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در زندان‌ مرکزی خرم‌‎آباد یک مددجوی آقای 37 ساله داریم که حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه است، افزود: یک ابتکار خوبی که از سوی مدجویان زندان‌های استان انجام شده است کتابت قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که در این راستا 30 نفر از مددجویان طی یک روز کل قرآن کریم را کتابت کردند و این قرآن کتابت شده در نمایشگاهی که اسفندماه ۱۴۰۲ در همدان برگزار شد، به نمایش گذاشته شد.
 
روشن‌پور ادامه داد: در زندان‌های استان کلاس‌های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی و روانخوانی، تجوید، ادعیه‌خوانی، تفسیر قرآن، تدبر در نهج‌البلاغه با حضور مربیان و اساتید قرآن برگزار می‌شود و مددجویان برای شرکت در مسابقات قرآن کریم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 
وی با بیان اینکه اولویت اداره‌کل زندان‌های لرستان توسعه کمی و کیفی فعالیت‌‌های فرهنگی و قرآنی در راستای کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: با همکاری برخی از ادارات فرهنگی فعالیت‌های خوبی در زندان‌های استان انجام شده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد شده است.
 
رئیس اداره فرهنگی تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان به موفقیت‌های مددجویان و کارکنان زندان‌های استان در مسابقات کشوری قرآن اشاره کرد و گفت: از جمله افتخارات کسب شده می‌‎توان به عنوان برتر مسابقات قرآن منطقه پنج کشور اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: مددجویان زندان‌های لرستان در مسابقه کتابخوانی رضوی نیز افتخاراتی کسب کردند و تعداد 1917 مددجو در این جشنواره شرکت کردند. همچنین در بحث اقامه نماز اداره‌کل زندان‌های لرستان از سوی ستاد اقامه نماز و استانداری لرستان تقدیر شد.
 
روشن‌پور برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی، خوشنویسی با عنوان «کشتی نجات» در ایام محرم را از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل برشمرد و اضافه کرد: در پویش کتابخوانی «رستا» نیز که از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، اداره‌کل زندان‌های لرستان مورد تجلیل قرار گرفت.
 
وی برپایی محافل انس با قرآن کریم را بخشی دیگر از فعالیت‌های اداره‌کل زندان‌های لرستان اعلام کرد و گفت: این محافل قرآنی به مناسبت‌های مختلف در طول سال با حضور قاریان ممتاز استان و کشور در تمام زندان‌های استان برگزار می‌‎‏شود و در ایام اعتکاف ماه رجب نیز 250 نفر از مددجویان زندان‌های لرستان معتکف شدند.
انتهای پیام
captcha