طرح «ایران مرز پرگهر؛ گردشگری مقاومت» در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4204893
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

طرح «ایران مرز پرگهر؛ گردشگری مقاومت» در گیلان برگزار شد

در راستای اجرای طرح هماهنگ «ایران مرز پرگهر؛ گردشگری مقاومت» تعدادی از اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با همراهی دانشجویان با خانواده شهیدان محمد، قدرت‌الله و محمود یوسفی در رشت دیدار کردند.

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهیدان یوسفی

به گزارش ایکنا از گیلان، در راستای اجرای طرح هماهنگ «ایران مرز پرگهر؛ گردشگری مقاومت» محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان به همراه اعضای سازمان دانشجویان استان و جمعی از کارکنان جهاددانشگاهی گیلان امروز، 21 اسفندماه مطابق با روز بزرگداشت راهیان‌ نور با حضور در منزل شهیدان محمد، قدرت‌الله و محمود یوسفی، با کبری رضا‌زاده، مادر شهیدان یوسفی دیدار کردند.

شهیدان محمد، قدرت‌الله و محمود یوسفی از جمله شهدای برجسته استان گیلان در دوران دفاع مقدس هستند که با تشویق پدر و مادر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و در نهایت به ترتیب در سال‌های 1363، 1364 و 1365 در مناطق مریوان، شلمچه و اشنویه به شهادت رسیدند.

مقام معظم رهبری در 12 اردیبهشت 1380 در منزل این سه شهید بزرگوار حضور یافت و با خانواده این شهیدان دیدار کرد.

مرحوم غلامحسین یوسفی، پدر شهیدان یوسفی که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود در سال 91 به دیار باقی شتافت و یکی از خاطراتی که از وی باقی‌مانده این است که در پاسخ به سؤال رهبر معظم انقلاب چه نیاز یا درخواستی دارید، مرحوم تنها خواستار تکمیل ساخت مسجد جامع پیربازار شد.

کبری رضا‌زاده، مادر شهیدان یوسفی از جمله مادران صبور دیار میرزا کوچک جنگلی است که در طول این سال‌ها همچون سرو مستحکم ایستاده و فرزندان خود را فدا شده در راه ولایت می‌داند، در این دیدار از حضور جهادگران و دانشجویان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار از موزه خانگی شهیدان یوسفی که در یکی از اتاق‌های خانه برپاست و متشکل از عکس‌ها، پلاک، لباس‌ها، چفیه خون آلود شهید و ادوات شهیدان یوسفی، قرآن‌های اهدایی مقام معظم رهبری و آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله جنتی، عکس‌های حضور مقام معظم رهبری در منزل شهیدان یوسفی می‌باشد، بازدید شد.

انتهای پیام
captcha