بقاع متبرکه اصفهان میزبان محافل انس با قرآن می‌شوند
کد خبر: 4204808
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
در ماه میهمانی خدا

بقاع متبرکه اصفهان میزبان محافل انس با قرآن می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت و تفسیر به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حمید بخشی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهانحمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره برنامه‌های این مجموعه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه اصفهان به‌مناسبت ماه میهمانی خدا با همکاری ادارات اوقاف شهرستان‌های استان، هيئت امنا، مدیران و مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (افق)، محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم، سخنرانی‌های مذهبی، نماز جماعت و مراسم جزءخوانی قرآن در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی افزود: این برنامه‌ها با دعوت از استادان برجسته شهرستانی، استانی و ملی در بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود که از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان اصفهان دعوت به عمل می‌آید تا ضمن زیارت بقاع و اماکن متبرکه استان، از برنامه‌های متنوع مذهبی و قرآنی این مراکز در طول ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برنامه دیگری که به‌مناسبت این ایام در دستور کار قرار دارد، تجلیل از قاریان، حافظان، داوران و استادان برجسته با همکاری مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان است.

وی همچنین به حضور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه، مدیریت بخش تلاوت قرآن کریم به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان واگذار شده که با همکاری و مشارکت آستان‌های مقدس امامزاده ابوالعباس خوراسگان، امامزاده محسن وحید، مقبره علامه مجلسی و امامزاده سید محمد خمینی‌شهر، غرفه‌های تخصصی مشاوره آموزش تلاوت قرآن کریم در زمینه صوت و لحن، نغمات، ترتیل، تحقیق و تجوید با حضور استادان مجرب قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان برپا شده است.

بخشی بیان کرد: همچنین کرسی‌های تلاوت ویژه جوانان و نوجوانان با حضور قاریان برتر همه روزه در محل غرفه برگزار و تلاوت قرآن و اذان مغرب و عشا به‌صورت زنده در محل نمایشگاه از سوی قاریان و مؤذنین جوان انجام می‌شود. 

وی در پایان از مردم قرآن‌دوست و ولایت‌مدار اصفهان و خصوصاً جامعه بزرگ قرآنی دعوت کرد تا ضمن بازدید از این نمایشگاه، با حضور خود موجب رونق و شکوه برنامه‌های متنوع غرفه‌ها و فعالیت‌های دست‌اندرکاران شوند.

محمدمهدی بخشی

انتهای پیام
captcha