یادواره سردار شهید «علی کوشکی» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4204407
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

یادواره سردار شهید «علی کوشکی» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس

مراسم بزرگداشت یاد و نام سردار شهید «علی کوشکی» به همت معاونت پرورشی و اداره شاهد آموزش و پرورش لرستان به میزبانی مدرسه قاضی ۲ خرم‌آباد برگزار شد.

یادواره سردار شهید «علی کوشکی»  در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، به مناسبت گرامیداشت هفته شهید، یادواره شهید علی کوشکی امروز، 19 اسفندماه به همت معاونت پرورشی و اداره شاهد آموزش و پرورش به میزبانی مدرسه قاضی ۲ خرم‌آباد برگزار شد.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این یادواره با بیان اینکه بزرگداشت شهدا، نوعی جهاد و ادامه دادن راه شهداست، گفت: اینجا آمده‌ایم تا گرامی بداریم یاد شهید کوشکی و امثال او را چراکه این شهدا در واقع معلمان واقعی بشر هستند.

وی افزود: شهدا قهرمانان تاریخ‌سازی هستند که با جانفشانی خود به تاریخ ما و کشور ما هویت بخشیدند و امروز بر عهده ماست تا نسل جدید انقلاب و دفاع مقدس که شاهد آن دوران طلایی نبوده را با فرهنگ شهدا آشنا و مأنوس کنیم.

عزتی با اشاره به اینکه شهید «علی کوشکی» زاده شهر خرم‌آباد و جزو ورزشکاران استان در رشته کشتی بود، اضافه کرد: امثال شهید کوشکی در استان غیور و پهلوان پرور لرستان کم نیستند و بیش از ۶۵۰۰ شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس، گواهی بر این حقیقت است که در این میان خانواده آموزش و پرورش لرستان نیز با تقدیم بیش‌ از ۹۰۰ شهید دانش‌آموز و ۲۰۰ شهید معلم که یک ششم کل شهدای استان لرستان محسوب می‌شود، بصیرت و وفاداری خود را به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه هر کجا فرهنگ ایثار و شهادت و آن روحیه جهادی دوران دفاع مقدس الگو قرار گرفته است، شاهد موفقیت‌های پی در پی بوده‌ایم، گفت: در دو سال گذشته در آموزش و پرروش لرستان سعی شد که فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی فرهنگیان و دانش‌آموزان دفاع مقدس سرلوحه همه امور باشد و نتیجه آن را در موفقیت‌های پی در پی فرهنگیان و دانش‌آموزان در سال گذشته دیدیم.

در ادامه، محسن رشیدی، همرزم شهید علی کوشکی با ذکر خاطراتی از شهید کوشکی، گفت: امنیت این کشور مدیون خون شهداست و پیام شهدا برای ما پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است که همه ما وظیفه داریم در پاسداشت شهدا به این دو مهم عمل کنیم.

در بخشی از این یادواره از همسر سردار شهید علی کوشکی و خواهر شهید انوشیروان رضایی تجلیل شد، همچنین از کتاب «رفیق با بصیرت» به نویسندگی لیلا کوشکی خواهر شهید کوشکی که بخشی از زندگی‌نامه او را روایت می‌کند، رونمایی شد.

اجرای گروه سرود و اجرای دانش‌آموزان دبستان و همچنین اهدای پیراهن وحید امیری بازیکن تیم ملی که در ۱۶ اسفند سالروز شهادت شهید کوشکی با پیراهن مزین به عکس شهید وارد زمین مسابقه شده بود به مدیر مدرسه مهدی قاضی ۲ به نمایندگی از عوامل و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha