انسان اهل دیانت باید دشمن‌شناس باشد
کد خبر: 4204369
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

انسان اهل دیانت باید دشمن‌شناس باشد

نماینده ولی ‌فقیه در استان گیلان گفت: امروز جهاد ملت ایران، رسانه‌ها، نیروهای انقلاب و مردم دغدغه‌مند این است که ببینند دشمن قصد دارد چه نقاطی از انقلاب اسلامی را هدف قرار دهد و لذا یک انسان اهل دیانت و رسالت که نسبت به دنیای پیرامون خود حساسیت ویژه دارد باید بتواند هدف دشمنان را بشناسد و دشمن‌شناس باشد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی ‌فقیه در استان امروز، 19 اسفندماه در یادواره شهدا روستای سسمس شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به دغدغه همه انبیای الهی چندین دغدغه مهم داشتند، اظهار کرد: امام عظیم‌الشأن نیز این دغدغه‌ها را داشتند و به ملت ما انتقال دادند طوری‌که امروز ملت شریف ایران اسلامی در همه شهرهای دور و نزدیک دغدغه پیامبران را دارند و به همین خاطر ملت ما مبغوض دولت‌های استکباری واقع شده‌اند.

وی افزود: انبیای الهی دغدغه هدایت و سعادتمندی انسان‌ها را داشتند و از سوی پروردگار مأمور بودند که مردم را بنده خالص خدا کرده و از بند سلطه‌گران و طاغوتیان نجات دهند؛ دغدغه بعدی انبیا این بود که در کنار مردم باشند تا مردم فریب اندیشه‌های باطل شیطان‌‌ صفتان را نخورند. آنها تلاش داشتند تا انسان‌هایی که در مسیر حق قرار گرفته‌اند را حفظ کنند و شیفته تبلیغات مسموم دشمنان نشوند و همین مسئله امروز دغدغه امامین انقلاب بوده و هست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان در طول دوران نبوت پیامبر اکرم(ص) بیش از ۸۳ جنگ طی ۱۰ سال به ایشان و جامعه تحمیل کردند، گفت: پیامبراکرم(ص) در شرایط سختِ آن روز دنیای اسلام توانستند با مدیریت الهی و توانمندی ویژه خود جامعه را اداره کنند اما فرمودند «نگرانم که بعد از من، مردم فریب شیوه‌های تبلیغی معاندان را بخورند و منحرف شوند» و همین اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری جامعه اسلامی پس از هدایت و فداکاری برای امام(ره) و همه شهیدان مهم بوده است، افزود: شهیدان در وصیت‌نامه‌های خود همواره به اطاعت از رهبری، ولایتمداری، آرمان‌خواهی، فساد ستیزی و حفاظت از انقلاب اسلامی سفارش و تأکید داشتند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان گیلان تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جهاد، تلاشی بزرگ و فداکارانه از سوی آحاد جامعه است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جهاد فقط اسلحه در دست گرفتن و حضور در میدان جنگ نیست بلکه جهاد دارای بخش‌های گوناگون است».

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: امروز جهاد ملت ایران، رسانه‌ها، نیروهای انقلاب و مردم دغدغه‌مند این است که ببینند دشمن قصد دارد چه نقاطی از انقلاب اسلامی را هدف قرار دهد و لذا یک انسان اهل دیانت و رسالت که نسبت به دنیای پیرامون خود حساسیت ویژه دارد باید بتواند هدف دشمنان را بشناسد و دشمن‌شناس باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر سالم بیان کرد: یک مدیر سالم باید بتواند مشکلات را تحمل کند و از آگاهی‌های لازم اجتماعی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ هزار ساله‌ای که اسلام وارد جامعه ما شد از دو ویژگی قدرت تحمل بالا و قدرت شناخت و اطلاعات ویژه برخوردار بودند، بیان کرد: حملات سیاسی، نظامی و اقتصادی و تحریم‌هایی که طی این ۴۵ سال دشمنان به ملت ایران تحمیل کردند، اگر یکی از این حملات متوجه کشورهای اروپایی می‌شد معلوم نیست که می‌توانستند دوام بیاورند یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: غول رسانه‌ای غرب با صهیونیسم جهانی نمی‌خواهد دوران سخت اروپا و مشکلات‌شان را برای مردم ما بیان کند اما کوچکترین لکه سیاه در ایران را بزک می‌کنند تا ملت ایران داشته‌هایشان را فراموش کنند و لذا جهاد تبیین یعنی قدر داشته‌های خود را بدانید.

امام جمعه رشت بیان کرد: در جمهوری اسلامی حدود ۴۰ انتخابات آزاد اجرا شده، در حالی که سایر کشورها اینگونه نیست و لذا مردم دغدغه‌مند ما همواره به فکر دیانت و ارزش‌های کشور خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان روی کار آمدن مدیران پاک‌دست، توانمند و دارای بینش سیاسی و اجتماعی در همه عرصه‌ها را جزو اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت ایران از بینش بالایی برخوردارند و شایسته ستایش و تحسین هستند؛ این مردم با وجود این حجم از فراز و نشیب‌ها و تحریم‌ها، راه امام و شهدا را فراموش نکرده‌اند و برای شهیدان دغدغه دارند که حاکی از فهم، بینش و آگاهی بلند این مردم متدین است اما دشمنان بدانند تا زمانی‌که این انقلاب و این ملت خوب در صحنه هستند تمام نقشه‌های آنان در این کشور نقش برآب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha