افزایش بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی بانوان طلبه در سطح ملی
کد خبر: 4204022
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

افزایش بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی بانوان طلبه در سطح ملی

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه طلاب خواهر تبلیغ و ترویج دین و معارف دینی است، در همین راستا شبکه «شاهدا» با هدف ساماندهی و به کارگیری ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی خواهران فارغ التحصیل از حوزه‌های علمیه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش هم‌اندیشی معاونین تبلیغی فرهنگی، مبلغان و تسهیل‌گران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که امروز ۱۷ اسفندماه، در سالن جلسات مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد، با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله» اظهار کرد: تبلیغ و دعوت، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی و خط اصلی برنامه آنان بوده است.

وی افزود: امام صادق(ع) وجود مبلغان راستین را مایه احیای دین و نبود آنان را سبب نابودی دین می‌دانست، بر این اساس، هر فردی از اعضای جامعه اسلامی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضد ارزش‌ها باز دارد، در طول تاریخ، مؤمنان به انبیا پس از ایمان خویش نخستین وظیفه خود را ارشاد و دعوت مردم می‌دانستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه طلاب خواهر تبلیغ و ترویج دین و معارف دینی است، در همین راستا شبکه شاهدا به صورت مشترک بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم با هدف ساماندهی و به کارگیری ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی خواهران فارغ التحصیل از حوزه‌های علمیه شکل گرفت.

روستاآزاد تصریح کرد: امیدواریم راه‌اندازی این شبکه اقدامی مبارک، پرفایده و مؤثر باشد، در کل کشور خواهران طلبه زیادی در حوزه علمیه وجود دارند و این عزیزان دارای ظرفیت‌های عظیم تبلیغی هستند که از آن استفاده کمتری شده است. با توجه به سابقه ۴ دهه فعالیت تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در حوزه ساماندهی و حمایت و پشتیبانی از مبلغان و به کارگیری این ظرفیت، ظرفیت مشترک دفتر تبلیغات و حوزه علمیه خواهران در این خصوص به نظر می‌رسد بسیار مفید و مؤثر باشد.

وی گفت: این اقدام به خصوص در شناسایی مبلغان جریان‌ساز، مؤثر و در تراز انقلاب اسلامی، در معرفی و بهره‌گیری بیشتر از خدمات این مبلغان عزیز چه در حوزه تجربه‌نگاری و چه در حوزه استفاده از ظرفیت‌های تولید محتوای تبلیغی و چه در حوزه تبلیغ تخصصی و نخبگان مؤثر است، این همایش اولی بود که در استان قم برگزار شد و امیدواریم جلسات بعدی و مؤثری در این زمینه برگزار شود. 

انتهای پیام
captcha