صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود
کد خبر: 4203760
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
استاندار ایلام:

صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

استاندار ایلام، صیانت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی ذکر کرد و گفت: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم غرس نهال و گرامی‌داشت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی و ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و طرح کاشت یک میلیارد درخت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بر اساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد».

وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص درخت‌کاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است. باید از درختان صیانت و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

استاندار ایلام خاطر نشان کرد: کاشت نهال در راستای توسعه پایدار، در واقع قدم برداشتن در راستای توسعه پایدار است. این سرمایه‌ها و داشته‌ها مربوط به آیندگان است که توسعه پایدار همان سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

بهرام‌نیا تأکید کرد: نهال‌کاری در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها،  جابه‌جایی توده‌های هوا مؤثر است و از سویی گردشگران از سایه این نهال‌ها استفاده می‌کنند.

وی به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تأکید کرد که تمهیدات لازم را برای کاشت درختان مثمر در ادارات اتخاذ کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان، گفت: در فاصله ۴۰ کیلومتری، دو اقلیم سرد و گرم در استان وجود دارد. شهر ایلام که تقریباً سردسیر است در فاصله ۴۰ کیلومتر تا صالح‌آباد اقلیم آن منطقه گرم است و این موهبت بزرگ الهی برای بهره‌وری جهت اشتغال و تولید است.

بهرام‌نیا، صیانت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی ذکر کرد و گفت: نهال‌کاری، گسترش فضای سبز و صیانت از طبیعت به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود. امیدواریم در راستای کاشت درخت مثمر، دستگاه‌های اجرایی همه تلاش خود را به‌کار گیرند.
انتهای پیام
captcha