نقش گروه‌های اندیشه‌ورز در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز فرهنگی
کد خبر: 4203725
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
معاون وزیر کشور بیان کرد:

نقش گروه‌های اندیشه‌ورز در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز فرهنگی

محمد عباسی بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز فرهنگی کشور باید انجام شود. ضروری است فرمانداران وقت گذاشته و از راهنمایی و راهکارهای گروه‌های اندیشه‌ورز در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز فرهنگی کشور استفاده کنند

محمد عباسی، رئیس سازمان اجتماعی کشور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد عباسی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، امروز، 15 اسفند، در نشست مشترک شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اهتمام به انجام مسائل اجتماعی را از برنامه‌های اولویت‌دار دانست و بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن برای رسیدن به اهداف خود راه‌های بسیار را آزموده و به نتیجه نرسیده است و امروز مباحث فرهنگی و اجتماعی را هدف‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در اتاق‌های فکر و اندیشکده‌ها مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است، اظهار کرد: با وجود تمامی فتنه‌ها و مشکلات، ملت ایران به زانو در نیامده و همچنان مقابل دشمنان در حال مقاومت هستند و پاسخ کوبنده‌ای به فتنه آنان داده‌اند.

به گفته عباسی اینترنت جهانی در اختیار دشمن است و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های متعدد اجتماعی در چند سال گذشته نسل نوجوان و جوان ما را در حوزه‌های مختلف هدف گرفته است. متأسفانه جبهه نرم‌افزاری قدرتمندی از سوی دشمن علیه بشریت ایجاد شده است و به موجب آن خطرهای فزاینده‌ای در جامعه شکل گرفته و خانواده‌ها را گرفتار کرده است.

وی ضرورت هم‌فکری تمام ارکان‌های نظام حکمرانی در راستای مسائل اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطر برای ایران اسلامی است و نیاز به کار جهادی، همه‌جانبه و شبانه‌روزی دارد»، افزود: برای پرداختن به امور اجتماعی لازم است جلسات و کمیسیون‌های اجتماعی مختلفی به صورت ماهیانه برگزار شود تا بتوان در این جنگ پیچیده و ترکیبی پیروز میدان بود.

عباسی همچنین به اغتشاشات سال گذشته و راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران با مشارکت 20 کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۲۰ کشور تلاش کردند تا ایران دچار آشوب و بحران شود، اما با حمایت مردم از انقلاب رو به رو شده و اهدافشان ثمره‌ای نداشت. با برگزاری جلسات عادی نمی‌توان پاسخگوی جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن بود؛ چراکه اندیشکده‌های دشمن در این موضوع بسیار فعالند و ما باید از آنان بیشتر تلاش کنیم. جلسات اجتماعی باید تخصصی‌تر و محکم‌تر برگزا شود.

وی تصریح کرد: دشمن ایران را عامل افزایش آمار مسلمانان در اروپا می‌داند و تمام امکانات خود را در جهت دشمنی با اسلام و ایران و نابودی جوانان ما بسیج کرده است. برای مقابله با دشمنان نباید کارهای معمول و عادی انجام داد، بلکه اقدامات باید ویژه و فوق‌العاده باشد؛ چراکه ابزار و سرعت دشمن از ما بیشتر است و باید آنان را شکست داد.

این مقام مسئول تأکید کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز فرهنگی کشور باید انجام شده و تمام دستگاه‌ها امکانات خود در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به میدان آورند. ضروری است فرمانداران وقت گذاشته و از راهنمایی و راهکارهای گروه‌های اندیشه‌ورز در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز فرهنگی کشور استفاده کنند.

عباسی ایران را یکی از کشورهای پیشرفته جهان از لحاظ علمی دانست و با اشاره به اینکه با انجام کارهای ویژه در حوزه فرهنگ باید به این درجه برسیم، ضرورت پیشگیری از مفاسد را مورد تأکید قرار داد و گفت: دشمن اخلاق درست و انسانی را هدف گرفته است. بسیار مهم است که آموزش و پرورش اقدامات مؤثری در آموزش مهارت‌ها و اخلاق اجتماعی داشته باشد.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان این مطلب که مشاوره صحیح در امور اجتماعی حائز اهمیت است و برای رسیدن به اهداف تعریف شده باید ظرفیت‌های مردمی و اجرایی هم‌افزا شوند، انتخابات عزت‌مندی را پشت سر گذاشتیم و حاکمیت منتظر اثرگذاری برنامه‌های ما در دیگر حوزه‌های اجتماعی است تا سربلندی هرچه بیشتر نظام را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha