مشارکت بالا در انتخابات، پایه‌های پل ارتباط مردم و حاکمیت را مستحکم می‌کند
کد خبر: 4202309
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
استاندار ایلام:

مشارکت بالا در انتخابات، پایه‌های پل ارتباط مردم و حاکمیت را مستحکم می‌کند

استاندار ایلام گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، پایه‌های پل ارتباط مردم و حاکمیت را مستحکم می‌کند. یعنی پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت، مقاوم و روان شده و تعامل تسهیل می‌شود.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، امروز، ۸ اسفندماه در نشست صمیمی با دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های پروین اعتصامی و حضرت مریم(س) شهرستان آبدانان، ضمن گرامی‌داشت ایام شعبانیه، گفت: ماه مبارک شعبان، ماهی بسیار خوب، پُربرکت و امیدوارکننده است. در این ماه سرشار از سرور و معنویت شعبان، که میلاد امام زمان (عج) را جشن گرفتیم بدانیم که پس از آن، روز سرنوشت ۱۱ اسفندماه، روز برگزاری انتخابات است.

استاندار ایلام افزود: امیدوارم شما دانش‌آموزان سال جدید را با روحیه‌ عالی و سرشار از انرژی و آمادگی لازم برای کسب‌های اندوخته‌های علمی و تربیتی به منظور فتح قله‌های موفقیت و پیشرفت پیش‌رو داشته باشید و آغاز کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری، گفت‌: مقام معظم‌ رهبری فرمودند «دانش‌آموزان عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره آینده این ملت هستند. سربازان حقیقی انقلاب، دانش‌آموزان هستند».

استاندار ایلام به بیانات رئیس‌جمهور در وصف علم و علم‌اندوزی، امید و نشاط اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور عنوان کرد «مدرسه مرکز علم، امید، نشاط و ایمان و مرکز تحول است» با نصب‌العین قرار دادن این فرمایشات، حجت بر شما و والدین شما تمام است چرا که آینده این نظام و انقلاب در گرو تلاش، کوشش و کسب علم، معنویت و علم توأم با اخلاق است.

بهرام‌نیا اضافه کرد: کشور ما با چنین دانش‌آموزانی قطعاً به قله‌های افتخار علم، اخلاق و معنویت خواهد رسید. دشمنان این نظام راهی که رهبر معظم‌ انقلاب، رئیس‌جمهور و نظام برای مدارس و دانش‌آموزان ترسیم کرده‌اند را بر‌نمی‌تابند بنابراین با همه‌ ساز و‌ کارهای در اختیار در طول چندین دهه‌ متوالی برای منفعل کردن، بی‌انگیزه کردن دانش‌آموزان و القای ناامیدی و به بن‌بست رساندن دانش‌آموزان از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: نگرش‌ دانش‌آموزان امروز با دانش‌آموزان سالیان و دهه‌های گذشته تفاوت‌ دارد، هدف دشمن تسخیر ذهن دانش‌آموزان است چرا که راه و راهبردی که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدا و کسانی که دل در گرو پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی و اهتزاز پرچم ایران اسلامی دارند ترسیم شد. این راه یک راه آرمانی و راهی است که همه‌ ما را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند لذا دشمن با همه‌ ساز و کارها برای ناامیدی دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

بهرام‌نیا با اشاره به تلاش‌های جبهه‌ استکبار برای پمپاژ ناامیدی در جامعه، تصریح کرد: در طول ۴۵ سال گذشته دشمن در جنگ سخت شکست خورد و جنگ فرهنگی را در قالب جنگ ترکیبی و ادراکی آغاز کرده و به سراغ نسلی آمده که آینده‌ پرافتخار این کشور در دست این نسل است.

وی در ادامه با اشاره به بحث انتخابات، گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، پایه‌های پل ارتباط مردم و حاکمیت را مستحکم می‌کند. یعنی پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت مقاوم و روان و تعامل تسهیل می‌شود. در واقع هر قدر این مشارکت بیشتر باشد، این ارتباطات بین مردم و دولت روان‌تر است و فاصله بین مردم و حاکمیت کم‌تر می‌شود. اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که مشاهیر و بزرگان زیادی در شهرستان آبدانان پرورش یافته و این شهرستان مهد مقاومت، ایثار، فداکاری و فرهیختگی است، گفت: صبر و مقاومت شهید صارم طهماسبی، شجاعت شهید علی جرایه و فرهیختگی و علم‌اندوزی  دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد الگویی شایسته برای دانش‌آموزان شهرستان آبدانان است. یکی از شهرستان‌های استان ایلام که بزرگان و مشاهیر آن همه‌ ویژگی‌ها و شاخصه‌های سبک زندگی‌ ایرانی و اسلامی را دارند، شهرستان آبدانان است.

نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: شما دانش‌آموزان باید مشاوری خوب و دلسوز برای دوستان خود باشید و به هم‌سالان خود توصیه کنید که در برابر مشکلات، صبر و استقامت داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان آبدانان و بازدید از شرکت پتروشیمی در شهرستان چوار، گفت: اردو‌های راهیان پیشرفت، خنثی‌کننده‌ راهبرد القای ناامیدی و پمپاژ یاس توسط دشمنان است. شرکت پتروشیمی در شهرستان چوار به دست جوانان این مرز و بوم و با استفاده از دانش و فناوری جوانان این استان راه‌اندازی شده و موجب مباهات است.

وی تصریح کرد: علاوه بر پتروشیمی، پالایشگاه گاز چوار، پتروشیمی دهلران با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی و پتروشیمی هلیلان با ۳۶ درصد در حال اجرا هستند و چندین پروژه‌ در حوزه‌ انرژی از جمله تنگ‌بیجار، باباگیر، چنگوله، سروک آذر و منطقه‌ دهلران در حال اجراست و پتروشیمی دره‌شهر به زودی کلنگ‌زنی و ان‌جی ال ۳۱۰۰ و نیروگاه صبا انرژی دهلران در آستانه‌ی بهره‌برداری هستند.

استاندار ایلام تأکید کرد: شما دانش‌آموزان تنها از پتروشیمی چوار بازدید کردید، ده‌ها نمونه از این‌گونه افتخارات که توسط فرزندان این کشور و استان ساخته شده است و موجب کار، اشتغال، تولید و ارتقای سطح درآمد شده در استان وجود دارد و یا در حال تکمیل شدن است.

بهرام‌نیا با اشاره به راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در منطقه‌ آزاد مهران، گفت: تفاهم‌نامه‌ این پارک اخیراً به امضا رسیده و با راه‌اندازی آن بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد و اشتغال آن فنی است که لازمه‌ کار کردن و اشتغال در این مجموعه، فراگیری علوم فنی مرتبط است.

وی با تأکید بر این‌که قطعاً نباید همه‌ دانش‌آموزان تنها راه خوشبختی، سعادت و موفقیت خود را در قبولی و پذیرفته شدن در رشته‌های پزشکی و زیرمجموعه تصور کنند، عنوان کرد: پازل توسعه‌ کشور نیازمند استفاده از تمامی علوم و رشته‌ها می‌باشد و لازم است که مدیران آموزش و پرورش در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار ایلام با اشاره به نشست اخیر با وزیر آموزش و پرورش، یادآوری کرد: یکی از الزامات تشکیل مدارس وجود مشاور است؛ کمبود مشاور مدارس در استان به عنوان یک خلأ دیده شده و تأکید کردیم که استان نیازمند ۱۷۰ نفر مشاور مدارس است و پیگیری‌های لازم برای جذب این تعداد مشاور انجام شده است.

بهرام‌نیا به سفر وحیدی، وزیر کشور به شهرستان آبدانان و کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی ـ فرهنگی شهید رضایی‌نژاد در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در سفر وزیر محترم کشور این مجتمع آموزشی ـ فرهنگی کلنگ‌زنی شد.

استاندار ایلام در خصوص امکانات رفاهی ورزشی و آزمایشگاهی در مدارس شهرستان آبدانان، خاطرنشان کرد: مدیران استان موظف هستند نسبت به تأمین امکانات رفاهی، ورزشی و آزمایشگاهی در مدارس اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha