اشتغال 1400 زندانی در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج
کد خبر: 4202150
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

اشتغال 1400 زندانی در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج

مدیرعامل بنیاد تعاون استان البرز از اشتغال روزانه یک هزار و ۴۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج خبر داد.

اشتغال مددجویان

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی بنیاد تعاون استان البرز، محمدرضا رضابخش، مدیرعامل بنیاد تعاون استان البرز از اشتغال روزانه یک هزار و ۴۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج خبر داد و اظهار کرد: امسال بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به مددجویان شاغل در این واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی افزود: بیشتر زندانیان به‌صورت کارمزدی و استاد شاگردی در کارگاه‌های تولیدی، صنایع دستی، مونتاژ و صنعتی در شعبه قزلحصار مشغول به‌کار هستند.

رضابخش گفت: طبخ غذا، خشکشویی، خیاطی، سراجی، پیراهن‌دوزی، مونتاژ کلید و پریزبرق، کفاشی، تابلوسازی صنعتی، فرفورژه، تراشکاری، فلزکاری، نقاشی و نجاری از جمله رشته‌های مهارتی و تولیدی در کارگاه‌های مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج است.

مدیرعامل بنیاد تعاون استان البرز افزود: با راه‌اندازی خط تولید دوچرخه در این مجتمع ندامتگاهی روزانه ۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند که طبق برنامه‌ریزی در سال آینده ظرفیت اشتغال این بخش به حدود دو برابر خواهد رسید.

وی بیان کرد: بنیاد تعاون استان البرز با بیش از ۸۰ سال سابقه، وظیفه اشتغال و حرفه‌آموزی و کمک به خانواده‌های زندانیان را برعهده دارد.

رضابخش یادآور شد: اشتغال به‌‌کار مددجویان در کارگاه‌های مختلف تولیدی این فرصت را به آنان داده تا با فراگیری حرفه و شغل مناسب پس از آزادی آبرومندانه به جامعه باز گردند.

مجتمع ندامتگاهی قزلحصار یکی از زندان‌های مستقر در کرج است که زیر نظر اداره‌کل زندان‌های استان تهران اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha