انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم است
کد خبر: 4201903
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
استاندار ایلام:

انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم است

استاندار ایلام با اینکه انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم است، گفت: حضور در انتخابات تکلیف ملی و شرعی است و باید همه تسهیل‌گری کنیم که زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، امروز ۶ اسفندماه در همایش فرمانداران ضمن گرامی‌داشت نیمه‌‌ شعبان و هفته سربازان گمنام امام‌ زمان(عج)، اظهار کرد: در ایام‌الله دهه‌ فجر انقلاب اسلامی تا ایام شعبانیه و امروز که نقطه‌ اتصال جشن‌های پیوسته بود در سراسر استان جشن‌ها به‌صورت مردمی برگزار شد و این جشن‌ها تا ۱۱ اسفندماه استمرار خواهد داشت.

بهرام‌نیا با بیان اینکه ۸ هزار و ۶۵۰ نفر اعم از هیئت اجرایی، بازرسی، نظارت و نیروی‌های انتظامات و امنیتی برگزارکننده‌ فرآیند انتخابات در استان هستند، افزود: در بحث انتخابات وزارت کشور و ستاد انتخابات وظیفه‌ تسهیل‌گری دارند و باید بسترها را برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

استاندار ایلام با اشاره به تعداد شعبه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات در استان، گفت: برای انتخابات پیش‌رو ۶۳۳ شعبه در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۴۴۶ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار و از مجموع ۶۳۳ شعبه، ۳۴۴ شعبه شهری و ۲۸۹ شعبه روستایی است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۷۱ نامزد در عرصه‌ی انتخابات با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد، ۵۶ نامزد مربوط به حوزه‌ انتخابیه‌ ایلام و ۱۵ نامزد مربوط به حوزه‌ انتخابیه‌ دهلران است.

استاندار ایلام در خصوص آخرین مهلت انصراف نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه، آخرین مهلت انصراف نامزدهای مجلس شورای اسلامی است که باید به مراکز حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند و  از این تاریخ و ساعت به بعد، هیچ‌گونه درخواستی از سوی نامزدها برای انصراف از ادامه‌ رقابت‌های انتخاباتی پذیرفتنی نیست.

بهرام‌نیا خاطر نشان کرد: امروز چشم دشمنان این نظام به نتیجه‌ انتخابات در کشور دوخته شده است و دشمنان با استفاده از همه‌ توان و ظرفیت و صرف همه‌ مخارج تبلیغاتی، از هیچ‌گونه تلاشی برای کاهش مشارکت دریغ نمی‌کنند و دوست‌داران و دل‌دادگان این نظام و انقلاب و جبهه‌ مقاومت امیدوار هستند که انتخابات پرشور و باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت دو کانال تلویزیونی در استان، افزود: صدا و سیمای ایلام دو کانال انتخاباتی در استان راه‌اندازی کرده و خوشبختانه مورد اقبال همگانی قرار گرفته و این کانال‌ها تسهیل کننده و بسترساز انتخاب اصلح است.

استاندار ایلام با اینکه انتخابات نتیجه‌ تبلور فکری مردم است، گفت: حضور در انتخابات تکلیف ملی و شرعی است  و باید همه تسهیل‌گری کنیم که زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

بهرام‌نیا با تاکید بر این مطلب که نامزدها باید در رعایت قانون پیشگام باشند، گفت: مهم‌ترین موضوع برای عوامل برگزاری انتخابات و نامزدها قانون‌مداری است و تخطی از قانون موجب ریزش آرا می‌شود و از روز شروع آغاز فرآیند تبلیغات، بهترین معیار، احترام به قانون و قانون‌مداری است.

وی اضافه کرد: عوامل برگزاری انتخابات، محل شعب اخذ رای را تا زمان برگزاری انتخابات رصد و مورد بازدید قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که شعبات اخذ رای برخوردار از همه‌ امکانات باشند.

انتهای پیام
captcha