دانشگاهیان با نفوذ کلام بالا زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات باشند
کد خبر: 4200810
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
استاندار ایلام:

دانشگاهیان با نفوذ کلام بالا زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات باشند

استاندار ایلام گفت: دانشگاهیان مرجع هستند و جامعه‌ مخاطب دارند و دارای نفوذ کلام بالایی در جامعه هستند و می‌توانند زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو باشند.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاندار ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در همایش دانشگاهیان استان ایلام با محوریت ایران قوی اظهار کرد: دانشجویان امید آینده و منشأ تحول در کشور هستند و هم‌افزایی با حضور دانشجویان، کارکنان دانشگاه و اساتید موجب غنای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این نشست می‌شود.

وی با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی بسترساز ظهور منجی عالم بشریت امام‌ زمان (عج) است که با قیام خود کره‌ خاکی را سرشار از عدالت خواهد کرد، افزود: این نظام به قیام امام‌ زمان (عج) متصل می‌شود و امامین انقلاب همواره تأکید کردند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: رهبر فقید انقلاب و رهبر معظم انقلاب بر انعکاس دستاوردها تأکید داشتند و امروز رهبر معظم انقلاب در این راستا جهاد تبیین را عنوان کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاهیان مرجع هستند و جامعه‌ مخاطب دارند و دارای نفوذ کلام بالایی در جامعه هستند و می‌توانند زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو باشند.

استاندار ایلام در ادامه به موضوع مشارکت مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی آزاد است اما همواره مردم ایران در انتخابات‌های ادوار، مشارکت بالایی داشتند. میزان مشارکت در انتخابات آزاد ایران همواره بیش از مشارکت در انتخابات اجباری کشورهای غربی است.

بهرام‌نیا یادآوری کرد: یکی از ارکان هر جامعه مدنی انتخابات است که در آن قدرت می‌چرخد و مانع از استبداد و انحصار‌طلبی می‌شود. اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و دیگر در تعیین سرنوشت خود مؤثر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: سربازان پیاده نظام دشمن، درصدد کمرنگ کردن انتخابات هستند که با مشارکت بالا در انتخابات، آخرین فتنه‌ آنان خنثی و با شکست مواجه می‌شوند.

وی افزود: جبهه‌ استکبار همه‌ تلاش خود را برای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به‌کار گرفته است و در مسیر ناتو فرهنگی و جنگ ادراکی در حال حرکت است. آن‌ها می‌دانند نظام جمهوری اسلامی امروز در همه‌ عرصه‌ها در حال پیشرفت است و روز به روز بر اقتدار این کشور افزوده می‌شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب، عمده‌ پزشکان خدمات‌دهنده به مردم از کشورهای بنگلادش و هندوستان بودند اما امروز در بسیاری از حوزه‌های پزشکی از جمله اورولوژی، جراحی قلب و جراحی روده دارای متخصصان و پزشکان توانمندی هستیم.

انتهای پیام
captcha