12 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در یزد فعالیت دارند
کد خبر: 4200334
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

12 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در یزد فعالیت دارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به فعالیت 12 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: از این تعداد سه مرکز در سال 1401 و پنج مرکز در سال جاری مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند.

زهیر حاجی حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، زهیر حاجی‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، امروز، 28 بهمن در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جوان (30 بهمن الی ششم اسفندماه) با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان، به رتبه اول معاونت جوانان استان در کشور اشاره کرد و گفت: استان یزد همچنین رتبه اول ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و رتبه اول ارزیابی عملکرد ازدواج و حوزه خانواده را داراست.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در پرداخت وام ازدواج در سال 1401 رتبه سوم را کسب کرد و در سال جاری نیز تاکنون رتبه دوم را دارد، تعداد متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته را 14 هزار و 447 نفر اعلام کرد که از این تعداد 14 هزار و 47 نفر وام ازدواج را اخذ کردند. در سال جاری نیز تاکنون 13 هزار و 413 نفر متقاضی وام شدند که از این تعداد 10 هزار و 324 نفر این وام را اخذ کردند.

حاجی‌حسینی با اشاره به آمار ازدواج نیز گفت: در سال گذشته پنج هزار و 986 ازدواج رقم خورده است، در سال جاری این آمار تا یکم مردادماه، دو هزار و 383 ازدواج بوده است. همچنین در سال گذشته دو هزار و 252 طلاق و در سال جاری تا یکم مردادماه، 716 طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیش‌ از ازدواج نیز گفت: 270 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سال گذشته و در 10 ماهه اول امسال، 160 کارگاه برگزار شده که زوج‌های جوان به صورت رایگان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته ازدواج برگزار شد، برگزاری جشن‌های وصال در تمامی شهرستان‌ها را یادآور شد و افزود: در سطح استان 13 جشن با حضور 652 زوج برگزار و با برنامه‌های متعددی همراه بود.

حاجی‌حسینی با اشاره به فعالیت 12 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده بیان کرد: از این تعداد سه مرکز در سال 1401 مجوز اخذ و فعالیت خود را آغاز کردند. در سال جاری نیز تاکنون پنج مرکز مجوز اخذ و در حال فعالیت هستند.

وی، ارائه مشاوره رایگان در هفته جوان در قالب 1696 جلسه برای زوجین در سال 1401 و 1665 جلسه مشاوره در 9 ماهه اول امسال را از دیگر اقدامات برشمرد و از برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت: یکی از مفاهیمی که با جوان امروز می‌توان وارد بحث شد، مفهوم زندگی است و البته کمتر به ابعاد آن پرداخته شده و مورد بررسی قرارگرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌ها در حوزه‌های مرتبط با جوانان حول مفهوم و محور زندگی رقم خواهد خورد اظهار کرد: موضوع ازدواج یکی از مأموریت‌های اصلی این نهاد بوده و خانواده و فرزندآوری نیز از مفاهیمی است که مأموریت داریم، برنامه داشته باشیم.  

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تولید محتوا در حوزه‌های مرتبط با جوانان در سطح کشور ناچیز بود و اگر هم وجود دارد، فضایی برای بروز و نمایش نیست، اولین جشنواره فیلم زندگی به همت استان یزد برنامه‌ریزی و مورد حمایت وزارتخانه قرار گرفت و در ستاد ساماندهی جوانان نیز مورد حمایت استاندار یزد واقع شد و ان‌شاءالله در اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha