احیای مسئله فلسطین در جهان، رهاورد انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4199223
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

احیای مسئله فلسطین در جهان، رهاورد انقلاب اسلامی است

سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی گفت: یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی، احیای مسئله فلسطین و تبدیل موضوع فلسطین به اولین موضوع جهان است که در پرتو این موضوع زمینه‌های تحقق حقوق مردم مظلوم فلسطین فراهم شده است. 

موسوی فرمانده کل ارتش

به گزارش ایکنا از قزوین، سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم  راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم قزوین گفت: ۲۲ بهمن‌ماه نه فقط برای ایران و منطقه بلکه برای جهان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر است که شروع روزهای جدید جهانی را یادآوری می‌کند. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز و تعیین‌کننده در قرن بیستم به‌شمار می‌رود که معادلات راهبردی نظام بین‌الملل را به هم زد و آن را به چالش کشید. این انقلاب عظیم در دوران جنگ سرد و در زمانی که دنیا به شرق و غرب تقسیم شده بود به پیروزی رسید و پس از قرن‌ها، طلیعه حاکمیت الهی بر زمین را نوید داد. 

این مسئول اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در عصری به وقوع پیوست که اندیشه‌های غیر الهی بر جهان حکومت می‌کرد و امید مستضعفان عالم برای دستیابی به عدالت به یأس و ناامیدی تبدیل شده بود. انقلاب اسلامی با به چالش کشیدن مکاتب الحادی، ارائه الگویی متعالی و متکی بر اندیشه ناب اسلامی یک نظام مستقل و قدرتمند را در ایران مستقر ساخت. 

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در پرتو آموزه‌های متعالی اسلام و با سپردن دل و جان به رهبری حضرت امام راحل، با وحدت و یگانگی تحولی وسیع در جهان آفریدند که در تاریخ ماندگار شد و تأثیرات و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و جهان بر جای گذاشت. 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین کننده در جهان مطرح کرد و چشم‌انداز وحدت جهان اسلام، تمدن نوین اسلامی و ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری و استمراری را ترسیم کرد. انقلاب اسلامی ایران آغازی بر بازسازی تمدن نوین جهانی و ظهور منجی الهی در زمین خواهد بود و این یک وعده الهی است. 

انقلاب اسلامی موجب بیداری مستضعفان شد

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عزت، عظمت و استقلال برای ملت ایران است؛ از مهمترین اهداف ملت ایران در مبارزه علیه طاغوت عزت‌طلبی و استقلال خواهی بوده و انقلاب اسلامی این دستاوردها را برای ملت بزرگ به ارمغان آورده است. گسترش پرتوهای الهام‌بخش انقلاب اسلامی در منطقه موجب بیداری مستضعفان و ملل تحت ستم و شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شده است. 

این مسئول بیان کرد: منطقه غرب آسیا از ویژگی‌های فرهنگی از جمله موقعیت ممتاز در عرصه بین‌المللی برخوردار است به همین دلیل کشورهای مسلمان منطقه در طول قرون اخیر همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان قرار داشتند. 

وی گفت: یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی، احیای مسئله فلسطین و تبدیل موضوع فلسطین به اولین موضوع جهان است که در پرتو این موضوع زمینه‌های تحقق حقوق مردم مظلوم فلسطین فراهم شده است. ۷۵ سال است که مردم ستمدیده فلسطین تحت ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند و در این مدت میلیون‌ها نفر از مردم این سرزمین شهید، مجروح، زندانی و آواره شدند، درد و رنج مردم فلسطین قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

موسوی بیان کرد: مبارزان و مجاهدان فلسطینی در پاسخ به تجاوز و ظلم‌ رژیم صهیونیستی عملیات طوفان‌ الاقصی را طراحی کردند. این عملیات ضعف‌های رژیم صهیونیستی را نمایان ساخت و نشان داد این رژیم در سراشیبی زوال قرار دارد و اگر حمایت‌های آمریکا نباشد محو این رژیم را به چشم خواهیم دید اما به یاری خداوند بزرگ و به دست با کفایت فلسطینیان این اتفاق دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست. 

وی ادامه داد: نسل جدید و جوان فلسطین، هراسی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی ندارند و تنها راهکار تحقق حق مردم فلسطین را مقاومت می‌دانند و با وجود سختی‌ها شجاعانه به مقابله با این رژیم برخاسته‌اند و حقوق مسلم خود که رهایی سرزمین فلسطین است را طلب می‌کنند. 

موسوی در پایان یادآور شد: مقامات غربی که ادعایشان در خصوص حقوق بشر آزادی و دموکراسی، گوش جهان را پر کرده نه تنها علیه رژیم صهیونیستی موضع گیری نکردند بلکه حداکثر پشتیبانی را از این رژیم غاصب به عمل آوردند؛ سازمان‌های مختلف بین‌المللی نیز به تأثیر از قدرت‌های استکباری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ضعیف هستند که در چنین شرایطی اقدامات تأثیرگذار از سوی کشورهای اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه ضروری است. کشورهای اسلامی می‌توانند با قطع شریان‌های این رژیم مانع تداوم جنایات صهیونیستی شوند و داغ بدنامی را از چهره خود پاک کنند. 

انتهای پیام
captcha