استقلال، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای کشور است
کد خبر: 4199197
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
وزیر آموزش و پرورش:

استقلال، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای کشور است

رضامراد صحرایی با بیان اینکه سیاست دشمن ایجاد ناامیدی است، لذا کاستی‌های موجود در کشور را برای مردم بیان می‌کند، گفت: ایران اسلامی امروز در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی توفیقات زیادی داشته است، حتی در مبارزه با استکبار نیز شاهد توفیقات زیادی هستیم.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از لرستان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شهر خرم‌آباد با گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی توفیقات زیادی داشته است حتی در مبارزه با استکبار نیز شاهد توفیقات زیادی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز از لحاظ اقتصاد توانسته روی پای خودش بایستد و اقتصاد کشور دیگر متکی به نفت نیست، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اقتصاد ایران متکی به نفت بود و اگر به همین منوال می‌گذشت امروز از نفت این سرمایه ملی چیزی باقی نمانده بود.

صحرایی با بیان اینکه قبل از انقلاب بخش اعظمی از درآمد نفت ایران صرف خرید تجهیزات نظامی می‌شد، ادامه داد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که از نظر موشک، پهپاد و سایر تجهیزات نظامی خودکفا شده و حتی به کشورهای دیگر نیز پهپاد و موشک می‌فروشد.

وزیر آموزش و پرورش استقلال فرهنگی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب ثروت ایران برای جشن‌های دو هزار و 500 ساله پادشاهی هزینه و ملت در فقر و فلاکت به سر می‌بردند، اما امروز ایران اسلامی خدمات شایسته‌ای به مردم در مناطق مختلف کشور داشته است.

صحرایی مشکلات اقتصادی را در دو بعد بیرونی و درونی دانست و با بیان اینکه باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد شود، اظهار کرد: امروز از لحاظ آموزش رشد خوبی در کشور را شاهد هستیم و بیش از ۹۷ درصد مردم کشور باسواد هستند، این در حالی است که قبل از انقلاب از هر دو نفر ایرانی یک نفر بی‌سواد بود.

وی با بیان اینکه امروز در بیشتر روستاها و حتی در مناطق عشایری معلم داریم و شاهد افزایش شاخص سواد در کشور هستیم، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز اکثریت مناطق دورافتاده و محروم نیز امکانات عمومی نظیر آب سالم، برق و گاز دسترسی دارند.

وزیر آموزش و پرورش وضعیت کشور از لحاظ رتبه علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز نوآوری، پژوهش‌سرا و مرکز رشد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رتبه‌های خوبی در زمینه ثبت اختراعات داریم و در حال حاضر ۷۰۰ مدرسه تیزهوشان در کشور داریم و تلاش ما بر این است دانش‌آموزان تیزهوش را جداگانه درس دهیم.

صحرایی به درخشش نام ایران در المپیادهای علمی جهانی اشاره کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امروز دیپلماسی نخبگانی به جهان ارائه داده است، ادامه داد: ایران اسلامی از لحاظ زیرساخت‌ها نیز وضع خوبی دارد و خطوط ریلی ایران در حال متحول کردن اقتصاد جهان هستند.

وی افزود: در زمینه احداث جاده‌های روستایی، آزادراه‌ها نیز رشد خوبی داشته‌ایم؛ در اقتصاد و زمینه‌های علمی نیز رتبه خوبی در دنیا داریم و ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت، گاز، فولاد و سیمان به‌شمار می‌رود.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه گفتمان ایران اسلامی یک گفتمان مبتنی بر سعادت بشر است، افزود: ایران اسلامی نه ظالم است و نه مظلوم و کسی جرئت نمی‌کند نگاه چپ به کشور بیندازد.

وزیر آموزش و پرورش به جنگ اسرائیل و غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل در مبارزه با حماس ناتوان است و ما می‌بینیم اسرائیلی که ادعای قدرت و پیروزی داشت امروز از حماس گدایی صلح می‌کند و این نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

صحرایی اضافه کرد: قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا به دست آمده و پیام انقلاب اسلامی که استقلال و آزادی است امروز به یک شعار و پیام جهانی تبدیل شده است.

وی به تلاش دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ما باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، اظهار کرد: دشمن برای از بین بردن انقلاب با جنگ تحمیلی نتوانست کاری از پیش ببرد و امروز با جنگ فرهنگی به میدان آمده و ما باید در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم.

صحرایی به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اهمیت دارد، لذا دشمن تلاش دارد مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات دلسرد کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست دشمن ایجاد ناامیدی است، لذا کاستی‌های موجود در کشور را برای مردم بیان می‌کند، گفت: اینکه ما داشته‌ها را نبینیم و فقط روی کاستی‌ها و نداشته‌ها تمرکز کنیم خطرناک است و دشمن نیز می‌خواهد به این وسیله مردم را نسبت به انقلاب و حضور در انتخابات دلسرد و ناامید کند که می‌طلبد با مشارکت حداکثری در انتخابات دشمن را ناامید کنیم.

انتهای پیام
captcha