انتقام اصلی، ریشه‌کن کردن ظالمان و مستکبران است
کد خبر: 4198994
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران:

انتقام اصلی، ریشه‌کن کردن ظالمان و مستکبران است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی با بیان اینکه ما در مراحل و صحنه‌های مختلفی به دشمن ضربه می‌زنیم، اما انتقام اساسی را این می‌دانیم که ریشه ظلم و استکبار را در منطقه و جهان از بین ببریم، گفت: شهادت زائران حاج قاسم حیات جدیدی به مکتب شهید سلیمانی و گفتمان مقاومت داد.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاهبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۲۱ بهمن‌ماه در مراسم اربعین شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، با اشاره به برگزاری مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان در ۱۵۰ شهرستان کشور، گفت: این شهدا نیز شهدای مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن برای تغییر و تبیین حوادث، چهار هدف را ذکر می‌کند که یکی از دلایل این حوادث امتحان افراد است تا مؤمنان راستین از بقیه جدا شوند، افزود: خداوند این اقبال را پیش می‌آورد تا عده‌ای را برگزیند. شهادت ۹۶ نفر در حادثه تروریستی کرمان اتفاقی نبود و آنها همه گلچین الهی شده بودند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه شهادت پاداش و عنایتی است که خداوند به بندگان برجسته‌ای‌ می‌دهد که حیات دنیایی دیگر برای آنها جوابگو نیست، تصریح کرد: شهید از حیات دنیای خود می‌گذرد و در قرآن آمده به شهید نگاه فانی نداشته باشید، او به حیات طیبه رسیده و لذا در فرهنگ قرآن شهدا کامیابان زندگی هستند و به حیات رسیده‌اند. شهادت باختن نیست بلکه کسی باخته که از کاروان شهدا جا می‌ماند.

وی با طرح این سؤال که چرا شهادت بزرگترین نعمت الهی است؟ افزود: اعمال مختلف برای این است تا انسان آگاهانه مسیر رسیدن به خداوند را بپیماید، اما هیچ عملی تضمین‌شده نیست که انسان را به مقصد برساند و تنها عملی که قرآن می‌گوید صاحبش را به مقصد می‌رساند شهادت است و خداوند در مورد شهید می‌فرماید: «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»؛ دشمن ما را از محبوب‌ترین نعمت‌ها می‌ترساند؛ شهادت آرزوی ماست ما پرورش‌یافته مکتب بانویی هستیم که در اوج سختی‌ها فرمود: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» و نوجوانان ما در مکتبی تربیت شدند که شهادت را احلی من العسل می‌دانند. لذا به هیچ خانواده شهیدی تسلیت نمی‌گوییم بلکه تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه با بیان اینکه شهید مکتب می‌سازد و با بشارت خود دیگران را سوق می‌دهد، ادامه داد: یکی از کارکردهای شهادت حیات‌آفرینی است و به جامعه، مکتب و مسیرش حیات می‌دهد. اگر حرکت‌هایی که دشمنان ما به علت ذلت، ناتوانی و ضعف انجام می‌دهند و اگر گفتمان مقاومت عالم را گرفته است به برکت خون حاج قاسم است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بسیار قدرتمند‌تر است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه مقاومت و استکبارستیزی از ویژگی‌های شهید سلیمانی است و زائران حاج قاسم با شهادت خود این مکتب را حیات بخشیدند، گفت: در غزه، دشمن از پس رزمندگان تربیت شده مکتب حاج قاسم بر نمی‌آید و با به شهادت رساندن زنان و کودکان انتقام می‌گیرد، اما این قدرت نیست، ذلت است. آنها بسیار تلاش کردند فلسطین را از قاموس سیاسی پاک کنند، اما امروز فلسطین مسئله اول نه تنها جهان اسلامی بلکه جهان انسانی است.

وی تأکید کرد: ما در مراحل و صحنه‌های مختلفی به دشمن ضربه می‌زنیم، اما انتقام اساسی را این می‌دانیم که ریشه ظلم و استکبار را در منطقه و جهان از بین ببریم و عالم را آماده ظهور کنیم. دشمنان بدانند که حماقت کردند و امروز در تمام کشور مراسم چهلم شهدای کرمان با شعار استکبارستیزی برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه با بیان اینکه ما دشمن اصلی را می‌شناسیم و گم نمی‌کنیم، گفت: شهادت زائران حاج قاسم حیات جدیدی به مکتب شهید سلیمانی و گفتمان مقاومت داد. موضع خانواده شهدا نیز دشمن را بسیار عصبانی کرد و هر یک از خانواده شهدا به زیبایی از این گفتمان دفاع کرد و این دشمن را عصبانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید خدمتگزاری به مردم را افتخار بدانند، ادامه داد: خانواده شهدا هم پیروزند. دشمن بسیار تلاش کرد تا خانواده شهدا بشکنند، اما موفق نشد و باید با جهاد تبیین و جهاد روشنگری اجازه نداد این روشنگری خاموش شود.

حاجی‌صادقی در پایان توجه به منطق شهدا را ضروری دانست و اظهار کرد: در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بدانیم پیام و منطق شهدا سازش‌ناپذیری است و باید مواظب باشیم فشارها، مشکلات اقتصادی، بد عمل کردن‌ها و... ما را از ادامه راه باز دارد. پیام شهدا این است که نگذارید دشمن اراده شما بشکند مانعی ندارد جان شما را متلاشی و خانه شما را خراب کند، اما مادامی که دشمن اراده شما نشکسته، شکست خورده است و ما با حضور در صحنه‌های مختلف باید به دشمن بگوییم سختی‌ها و مشکلات داریم، اما از اصل نظام و ولایت فقیه دست بر نمی‌داریم ما آماده‌ایم و این انقلاب آماده است تا عالم را آماده ظهور کند.

انتهای پیام
captcha