ایران بازیگر اصلی در نظم نوین جهانی است
کد خبر: 4198482
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

ایران بازیگر اصلی در نظم نوین جهانی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه با تأکید بر اینکه امروز قدرت غرب در افول و ایران یک قدرت جهانی شده که در نظم نوین جهانی، به عنوان بازیگر اصلی مطرح و اندیشه‌های امام راحل در دفاع از فلسطین جهانی شده است، تصریح کرد: بزرگترین نعمت نظام جمهوری اسلامی استقلال و عدالت است، امروز در حوزه‎های نظامی و نانو ایران رتبه برتر  را دارد و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سردار سعیدفرجیان‌زاده، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسدارانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار سعیدفرجیان‌زاده، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، روز گذشته 17 بهمن‌ماه در یادواره شهدای غریب اسارت در دانشگاه ملی ملایر، اظهار کرد: همه شهدای سرافراز و شهدای غریب اسارت جزء افتخارات این سرزمین هستند و به صورت وسیع باید زندگینامه و سرگذشت آنها تبیین شود.

وی با بیان اینکه ملایر شهر فرهنگی، ادب و شهر علما و بزرگان و شهر هزار و ۱۰۰ ستاره درخشان و شهدای گلگون کفن است، افزود: بیش از یک‌هزار شهید در اسارت داریم که ۶ شهید متعلق به شهرستان ملایر است، این شهدا یا در خط مقدم شهید شده‌اند یا با رگبار بعثی‌ها و یا زیر شکنجه‌های زندان به شهادت رسیده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه فصل جدیدی در تاریخ دفاع مقدس باید برای شهدای غریب اسارت باز شود و ایستادگی و رادمردی که در سخت‌ترین شرایط تحمل کردند و به شهادت رسیدند بازگو شود، افزود: ملایر رادمردان بزرگی همچون شهید روستایی و یارمحمدی و دیگر شهدای غریب اسارت را تربیت کرده و در راستای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی به جبهه‌ها اعزام کرده است.

وی به شکنجه‌هایی که بر رزمندگان اسیر در زندان‌های رژیم بعثی عراق روا داشته اشاره و بیان کرد: بسیاری از رزمندگان ما زیر سخت‌ترین شکنجه‌های که در قفس اسرا بود، به شهادت رسیدند و در غریبانه‌ترین شرایط جان دادند و در قسمتی از قبرستان عراق دفن شدند.

سردار فرجیان زاده با بیان اینکه شهید «حجت الله یارمحمدی» یک شهید کشاورز ملایری بود که در زندان عراق با هم اسیر و هم‌بند بودیم، گفت: این شهید والامقام ۴۰ سال سن داشت و در کنار چند اسیر دیگری که سن بالاتری داشتند، کوه استواری از صبر و استقامت بود، رفتار و گفتار آنها برای ما درس بود و همواره ما جوانان را دعوت به استقامت می‌کردند که پس از هشت روز اعتصاب غذای اسرای ایرانی در بند رژیم بعثی، حدود ۴۰۰ نیروی بعثی با میله‌های آهنی و تخته و چوب، ناجوانمردانه به اسرای ما که در حال نماز بودند؛ حمله کردند و شهید یارمحمدی یکی از اسرایی بود که ضربه به مغز سرش خورد و پس از ۲ روز به شهادت رسید و در قبرستان موصل دفن و بعد از سالها به ملایر بازگردانده شد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: این شهدای والامقام از اسلام، انقلاب و امام دفاع کردند و همه شهدای غریب نیز اینگونه ایستادند، تاریخ ما تاریخ مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم بعثی عراق بود که در هشت سال دفاع مقدس، کمتر به آن پرداخته شده است. شهدا در مسیر و میثاقی با امام امت ایستادند که این شجاعت و ایستادگی باید برای نسل جوان بارگو و به رشته تحریر در آید.

فرجیان زاده تأکید کرد: نسل جدید باید به نسلی که اینگونه انقلاب را به پیروزی رساند و در سخت‌ترین شرایط از آن دفاع کرد و بر میثاقی که با امام راحل و رهبری داشتند ایستاد، افتخار کند. در مسیر شهدا باید ثابت‌قدم باشیم، شرایط کشور در قبل از انقلاب درگیر مواردی از جمله فساد، فقر، وابستگی و... آن روزها امروز خدا را شاکریم که با رهبری امام راحل، رژیم ظالم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ۴۵ سال گذشته نابود شد و امروز به برکت انقلاب در سایه این نظام الهی و خدایی و در سایه استقلال، آزادی، عزت و کرامت انسانی زندگی می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه با تأکید بر اینکه امروز قدرت غرب در افول و ایران یک قدرت جهانی شده که در نظم نوین جهانی، به عنوان بازیگر اصلی مطرح و اندیشه‌های امام راحل در دفاع از فلسطین جهانی شده است، تصریح کرد: بزرگترین نعمت نظام جمهوری اسلامی استقلال و عدالت است، امروز در حوزه های نظامی و نانو ایران رتبه برتر  را دارد و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب انتخابات یازدهم اسفندماه از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم، گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پیش‌رو تأکید دارند، امروز دشمن تمام ظرفیت خود را به کار برده تا مردم را مأیوس و ناامید کند و تلاشش این است مشارکت کمرنگ شود. 

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: دشمن همه امپراطوری رسانه‌ای خود را به کار گرفته تا کمرنگ شدن انتخابات را رقم بزند و کسانی‌که امروز مردم غزه را مظلومانه به شهادت می‌رسانند، در تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هستند. راهبرد دشمنان با تمام ابزار رسانه‌ای ورود در انتخابات ایران با تمام قدرت است، داشتن ایران قوی شرکت در انتخابات است و هر ایرانی که قدرت ملی، اقتدار ملی و وحدت ملی می‌خواهد، راهش از حضور در انتخابات می گذرد.

وی با تأکید بر اینکه با مشارکت حداکثری در انتخابات مشکلات کاهش و تحول در کشور ایجاد می‌شود، بیان کرد: باید همچون دوره‌های گذشته و پرشورتر از قبل، با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو، بار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایردر این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان اولین یادواره شهدای غریب اسارت در شهرستان ملایر اظهار کرد: تا امروز ۶ شهید سرافراز و آزاده در ملایر، ۵۱ شهید آزاده در استان و ۱۵۰۲ شهید غریب اسارت در سراسر کشور شناسایی شده که این تعداد قطعا بیشتر است و شناسایی آنها کار بسیار زیاد و ارزشمندی بود.

وی با اشاره به اینکه پیام حماسه شهدای غریب اسارت هرگز در تاریخ گم نمی‌شود، گفت: باید اقدام ویژه‌ای در این حوزه و در شناسایی و معرفی شخصیت شهدای غریب اسارت انجام دهیم، چراکه دستاوردهایی که از اسارت و آزادگی داشتیم، گاهی اوقات از دوران مبارزه بزرگتر بود که باید برجسته شود.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه تاریخ‌نویسان باید بنویسند که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر فرزندان این ملت چه گذشت و چه شکنجه‌هایی را در زندان‌های عراق تحمل کردند، اظهار کرد: تاریخ نویسان باید بنویسند که در ۴۵ سال دوران انقلاب؛ در دفاع مقدس، دوران تحریم، تهدید دفاع از حرم، فرزندان این ملت چگونه پای استقلال و آزادی ایستادند و آنچه بر اسرای آزاده این کشور روا داشته شد.

وی با بیان اینکه ممکن است تاریخ نویسان ننویسید و خود را به غفلت بزنند و تیغ تیز تحریف بخشی از تاریخ پرافتخار و حماسه بزرگ و بی‌نظیر این ملت را تحریف کند و از دیدگان جوانان ما بزداید، افزود: اما به تاریخ اثبات خواهد شد که پیام حماسه‌ای که اسرای غریب و آزادگان ما در زندان‌های بعثی به جا گذاشتند، هرگز در طول تاریخ گم نخواهد شد.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه ایستادگی شهدا و اسرای آزاده ما اثبات کرد که دنیا بداند اگر فرزندان خمینی کبیر با لبانی تشنه، بدنی بی‌رمق و تفنگی بدون فشنگ در میدان باشند، تا آخرین قطره و تا آخرین نفس دست از دامان ولایت برنمی‌دارند، گفت: دشمنان ما را از تهدید و تحریم می‌ترسانند، اما باید بدانند که الگوی رزمندگان مبارز مسلمان ایرانی، شخصیت بزرگی همچون زینب کبری(س) و باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) است و مردم ایران همانند پاره‌های آهن هستند که از مبارزه خسته نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اینکه اگر چه دشمنان این ملت در پی تحریف از خود گذشتگی و ایثار این ملت بزرگ هستند، افزود: دشمنان بدانند مردم ایران در طول ۴۵ سال پای کلمه‌الله ایستاده‌اند و حقیقت همیشه روشن و ثابت است. دشمن در دشمنی با مردم، ولایت و دشمنی با راه شهیدان ما جدی است؛ ما هم باید جدی باشیم و همانگونه که دشمن به سراغ تک‌ تک جوانان ما رفته، باید به سراغ تک تک فرزندان برویم و راهی جز جهاد تبیین، ایستادگی و تبلیغ چهره به چهره برای مشارکت حداکثری نداریم.

اسماعیلی با تأکید بر حضور حداکثری ملت غیور ایران در حماسه 11 اسفندماه یادآور شد: باید با مشارکت حداکثری دشمنان را مأیوس کنیم، همان طور که در دوران دفاع مقدس دشمنان اسیر آزادگان ما بودند، آنها را در محیط سرزمین و محیط ذهن جوانان ایرانی اسیر کنیم تا به زمین بخورند. برای مشارکت حداکثری در انتخابات همه ما تکلیف داریم و رهبر معظم انقلاب از ما مشارکت قوی خواستند، با بصیرت تاریخی که از مردم سراغ داریم، این مهم محقق خواهد شد.

داود، فرجی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر نیز افزود: کنگره شهدای غریب اسارت یک برنامه کشوری است که طبق گفته دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت تا کنون 1053 شهید غریب اسارت در کشور، 51 شهید در استان همدان و 6 شهید در ملایر شناسایی شده است.

وی از برگزاری کنگره استانی یادواره شهدای غریب اسارت استان همدان 27 اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: یادواره شهرستانی این کنگره امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که این امام همام خود شهید غریب اسارت بودند برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha